دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه سند تعالی فرهنگی شهرستان گناوه تدوین شود، عنوان کرد: با کار کارشناسی و اقدامات خاص پژوهشی نقشه آسیب ها و ضعف های فرهنگی در شهرستان گناوه شناسایی و راهکارهای رفع آنها اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی یکی از ابتکارات و اقدامات ویژه مقام معظم رهبری امام خامنه ای است که می تواند نقش فوق العاده ای در توسعه و پیشرفت و ایجاد تمدن در هر منطقه ای داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، فرهنگ را ریشه دانست و افزود: اگر فرهنگ یک جامعه براساس آموزه های اسلامی و ایرانی و بومی منطقه طراحی شود، قطعا عرصه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و حتی حوزه های علمی و فناوری و امنیت در آن منطقه تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه سند تعالی فرهنگی شهرستان گناوه تدوین شود، عنوان کرد: با کار کارشناسی و اقدامات خاص پژوهشی نقشه آسیب ها و ضعف های فرهنگی در شهرستان گناوه شناسایی و عوامل آن کشف و راهکارهای رفع تهدیدها و ضعف ها طراحی، مصوب، ابلاغ و اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه در شرایط تهاجم فرهنگی قرار داریم، ابراز کرد: فرهنگ مقوله ای است که اگر درست مدیریت شود، فرصت است و در صورت مدیریت غلط به تهدید تبدیل می شود، کرانه هم با وجود فرصت در صورت مدیریت نادرست، تهدید است.

وی با اشاره به ظرفیت های خیرین و فرهنگ آیینی و ادبیات و هنر در شهرستان گناوه، گفت: با ایجاد جاذبه نه تنها مانع مهاجرت هنرمندان بومی شویم بلکه هنرمندان دیگر را به حضور در اینجا ترغیب کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به حضور انبوه مسافران و گردشگران در طول سال در شهرستان گناوه، تاکید کرد: با کار فرهنگی هم حافظ فرهنگ اسلامی و بومی شهرستان و هم مدرسه تعالی ارائه فرهنگ منطقه به کل ایران باشید و از تهاجم فرهنگی جلوگیری کنید.

وی بیان داشت: اگر در ایام نوروز مدیریت رفاهی و خدماتی و فرهنگی و امور اجتماعی نشود، این فرصت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی تبدیل به یک تهدید می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: بر روی اقتصاد دریاپایه و ظرفیت ها و توسعه زیرساخت ها سرمایه گذاری و با ایجاد شهرک بزرگ تولید داروی دریایی و رادیو داروهای دریایی و مجتمع های درمانی دریایی علاوه بر اشتغال دانش بنیان، تولید ثروت شود.

وی ابراز کرد: شهرستان گناوه در زمینه ازدواج رتبه مناسبی در استان ندارد که به فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت های لازم مانند اشتغال و مسکن در این حوزه نیاز است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: محدود کردن تجارت کرانه ای به شکل ته لنجی و غیر ته لنجی کار مناسبی نیست و تجارت با کشورهای همسایه به صورت متقابل باشد که هم مردم منطقه استفاده کنند و هم اقتصاد ملی رشد کند.

ایجاد مراکز گردشگری،حل مشکل آب شرب، توجه به ورزشکاران و هنرمندان، رونق گیری مساجد، توسعه مراکز درمانی و آموزشی عالی و ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه آبزیان و توسعه مبلمان شهری از دیگر مواردی بود که نماینده ولی فقیه در استان بوشهر درباره آنها تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha