جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 1067843
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
قرآن سوزی

حوزه/ به آتش کشیدن این کتاب مقدس و یا سبک شمردن آن از سوی بدخواهان، تاریخی دراز دارد. این کار همواره واکنشی از سر استیصال و درماندگی بوده است و امروزه در غرب متمدن، به بهانه آزادی بیان صورت می گیرد در حالیکه این دست اقدامات درست بر عکس، عین سلب آزادی بیان از دیگران است.

خبرگزاری حوزه | بر اساس آمارهای معتبر جهانی، دین مقدس اسلام و تعالیم نورانی قرآن کریم، روز به روز حصار مغزها و قلبها را می شکند و تا عمیق ترین لایه های اندیشه و جان افراد آگاه و حقیقت جو، رسوخ می یابد.

قرآن کریم خورشیدی تابناک است که جز شبپرگان جزم اندیش، پنجه بر چهره آن نمی افکنند. تعالیم حیات بخش قرآن کریم، چون جویباری پاک و زلال، در رگ رگ درخت اندیشه انسان جاری می شود و بر شاخسار آن میوه های گوارا و شیرین می رویاند. هر کس جرعه ای از این جویبار بنوشد، پنجره هایی از نور و روشنایی به سویش گشوده می شود و هر کس خود را در جاری آن افکند، از هر چه آلودگی است، پالوده می گردد و تمام وجودش صبغه ملکوت می گیرد.

این کتاب حیات بخش، هر چند در طول تاریخ –گاه و بیگاه- در معرض خوارداشت سُفلگان و بدسرشتان قرار گرفته است اما به رغم تلاش نافرجام آنان، پرتو انوارش چشم دل بسیاری از مردمان را روشنایی بخشیده و آنان را به گواهی دادن به عظمت این کتاب مقدس و کرنش در برابر شکوهش واداشته است.

به آتش کشیدن این کتاب مقدس و یا سبک شمردن آن از سوی بدخواهان، تاریخی دراز دارد. این کار همواره واکنشی از سر استیصال و درماندگی بوده است و امروزه در غرب متمدن، به بهانه آزادی بیان صورت می گیرد در حالیکه این دست اقدامات درست بر عکس، عین سلب آزادی بیان از دیگران است.

افرادی چون سلمان رشدی، تئودور ون گوگ، کورت وسترگارد، خریت ویلدرس، تری جونز، ادوین واگنسولد نیز در سالیان اخیر به این کتاب مقدس اهانت روا داشته اند اما تلاش آنان همواره دستاورد معکوس به همراه داشته است و انسان های آزاده را به سمت پژوهش بیشتر در مورد دین اسلام و کتاب مقدسش سوق داده است و این اراده خداوند است که نور خود را به تمام زوایای تاریک جهان هستی بتاباند هر چند کافران را ناخوش آید: «می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا -گر چه کافران را ناخوش افتد- نور خود را کامل خواهد گردانید.» (صف: ۸)

و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی: «اهانت جنون‌آمیز به قرآن با شعار آزادی بیان نشان می‌دهد هدف حملات استکبار، اصلِ اسلام و قرآن است. علی‌رغم توطئه استکبار، قرآن روزبه‌روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است. همه‌ آزادی‏ خواهان جهان باید در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به مقدسات و نفرت‌پراکنی مقابله کنند.»

علیرضا مکتب دار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha