پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه شهید شفیعی

حوزه/ مدرسه علمیه شهید شفیعی مشهد در راستای انجام فعالیت‌های جهادی تبلیغی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، فعالیت‌ها و اقدامات جهادی تبلیغی طلاب این مدرسه را ارائه کرد که مروری بر این تلاش ها داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مدرسه علمیه شهید شفیعی مشهد در راستای فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی، اقدامات و تلاش های انجام شده توسط طلاب جهادی این مدرسه را ارائه کرده است که از جمله می‌‎توان به انجام فعالیت‎‌های تبلیغی در ضمن اقامه نماز جماعت اشاره کرد. طلاب مدرسه در برخی از مساجد و یا مدارس اطراف مدرسه اقدام به برگزاری نماز جماعت کردند، چرا که نماز جماعت در مدارس بستر مناسبی برای ارتباط با جوانان و نوجوانان است و طلاب از این بستر استفاده مناسب و لازم را به نحو احسن انجام دادند.

فعالیت در عرصه جهاد تبیین و رفع شبهات دانش آموزان از دیگر اقدامات جهادی طلاب این مدرسه بود که با توجه به فتنه‌های متعدد دشمن خصوصا درعرصه فضای مجازی و ایجاد آشوب و اغتشاشات در مهر و آبان ماه ۱۴۰۱؛ برخی از طلاب مستعد بر آن شدند تا علاوه بر لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و انجام جهاد تبیین،برای رفع شبهات اعتقادی، سیاسی و اجتماعی و همچنین دیگر سوالات و شبهات دانش آموزان در برخی از مدارس سطح شهر حضور پیدا کرده و علاوه بر ایجاد ارتباط بین دانش آموزان و طلاب به رفع بسیاری از مشکلات و معضلات فکری دانش آموزان بپردازند.

همچنین اجرای بین الصلاتین توسط طلاب از دیگر فعالیت‌های طلاب این مدرسه می‌باشد که روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته، برای انجام و اجرای بین الصلاتین توسط طلاب مدرسه برنامه ریزی شد و با همکاری و همراهی طلاب مدرسه این برنامه بسیار پویا و فعال برگزار و طلاب مطالب اخلاقی، تربیتی، سیاسی، عبادی و... را متناسب با ذوق و سلیقه خود انتخاب کرده و آن را در مدت 5 تا 7 دقیقه و در بین نماز ظهر و عصر ارائه دادند.

برگزاری مراسم مذهبی در قالب هیئت که با توجه به ایام عزاداری و همچنین ایام ولادت ائمه اطهار(علیهم السلام)در راستای تبلیغ و تعظیم شعائر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، از دیگر فعالیت‌ها است که هیئت مدرسه علمیه شهید شفیعی اقدام به برگزاری مراسم عزاداری اهل بیت(ع) و همچنین مراسم جشن میلاد ائمه اطهار(ع) نمود و علاوه بر مناسبت های خاص، جلسه هیئت در یکشنبه شب ها به صورت منظم دائر است. از خصوصیات خوب هیئت این است که سخنران مجالس خود طلاب مدرسه هستند که هم در امر تحقیق و موضوع شناسی، هم در بحث تولید محتوا و هم در ارائه مطالب باعث تقویت ایشان می‌شود.

همچنین طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهید شفیعی به منظور تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهداء، برنامه بازدید از ایشان را در برنامه کاری و فعالیت‌های خود قرار داد و به همین منظور دیدار با خانواده معظم شهداء، خصوصا شهدای روحانی توسط طلاب و اساتید مدرسه برگزار شد. دیدار با خانواده شهید روحانی مدافع حرم حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی، دیدار با خانواده روحانی شهید محمدحسین کارگر کرمی از شهدای دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم محمود قلندری؛ از جمله این دیدارها بود.

برگزاری یادبود شهدای مدافع وطن و شهدای مدافع حرم از دیگر فعالیت‌های تبلیغی طلاب مدرسه است که طلاب و اساتید مدرسه میزبان خانواده‌های شهیدان حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی و شهید محمد وطنی از شهدای مدافع حرم بودند و حاضرین در جلسه علاوه بر میزبانی از خانواده معظم شهداء، میزبان جانباز مدافع حرم سید احمد حیدری (ابوتراب) بودند که به روایتگری و بیان خاطراتی از این شهداء و دیگر شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع وطن پرداخت و در پایان مراسم نیز از خانواده شهیدان حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی و شهید جاوید الاثر محمد وطنی با اهداء هدایایی تجلیل شد.

برگزاری رزمایش کمک مومنانه و مواسات و همدلی که در سال ۱۴۰۱(همانند سالهای گذشته) چندین مرحله رزمایش مواسات و همدلی به مناسبتهای مختلفی از جمله؛ماه مبارک رمضان، عید سعید فطر، عید سعید قربان و عید سعید غدیر برگزار شد و در این رزمایش گروه جهادی مدرسه علمیه شهید شفیعی ابتدا به شناسایی افراد نیازمند خصوصا در مناطق حاشیه شهر مشهد پرداخت و بعد از شناسایی، به مناسبت‎های مختلف اقدام به تامین اقلام ضروری و مایحتاج ایشان نمود که از جمله موارد تهیه و توزیع، ارزاق معیشتی شامل: برنج، روغن، رب، گوشت گوسفند، مرغ، ماکارانی، حبوبات، و همچنین لوازم التحریر، لباس و کفش و... بود.

برگزاری مسابقه کتابخوانی، نشست ‎های جهاد تبیین با عنوان هایی مانند: جایگاه وحدت در تمدن اسلامی، ضرورت و چگونگی نقش آفرینی طلاب در عرصه جهاد تبیین، نظام ولایی و مقایسه آن با سایر نظام های حکومتی دنیا، بسیج، جهاد تبیین و چالش های پیش رو، جهاد تبیین و مصادیق عملیاتی طرح دشمن در جنگ رسانه‌ای و پیشرفت و امید در سایه مکتب سلیمانی از دیگر فعالیت‌های این مدرسه علمیه است.

علاوه بر موارد یاد شده، محفل انس با پیکر شهید گمنام دفاع مقدس، منبرک و تولید محتوا، تولید و انتشار هفته نامه(که بسیج مدرسه علمیه شهید شفیعی با همراهی و همکاری طلاب بسیجی و نخبه خود اقدام به نشر هفته نامه نمود که حاصل این تلاش ها تاکنون نشر و انتشار ۶ نشریه بوده است)، ایستگاه صلواتی و برگزاری نمایشگاه، مشارکت در برگزاری موکب شهدای روحانی در ایام پایانی ماه صفر و میزبانی مشهد، برگزاری ایستگاه صلواتی، جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی، برپایی نمایشگاه های کتاب به مناسبت هفته کتاب و هفته بسیج از فعالیت‌های جهادی تبلیغی طلاب این مدرسه علمیه می‌باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha