پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
اعتصاب در انگلیس

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

ناجی ها دست به اعتصاب زدند

آتش نشانان انگلیسی در ادامه اعتراض به شرایط کاری و دستمزد و افزایش هزینه های زندگی و همچنین نبود امنیت شغلی اعتصاب خواهند کرد. اتحادیه آتش نشانان انگلیس اعلام کرد بیش از ۸۰ درصد از اعضای این اتحادیه در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندن شمالی به اعتصاب دوباره رای مثبت دادند. هنوز زمان دقیق اعتصاب آتش نشان‌ها اعلام نشده است، اما شماری از اعضای این اتحادیه اعلام کردند چنانچه در یک هفته آینده دولت به خواسته‌های آنان تن ندهد زمان اعتصاب خود را اعلام خواهند کرد. اعضای این اتحادیه می‌گویند: در حالیکه تورم به بالاترین میزان در بیش از چهار دهه اخیر رسیده است از سال ۲۰۱۰ تا کنون اعضای این اتحادیه ۱۲ درصد از درآمدشان را از دست داده اند. کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها در حالی است که کار و مسئولیت‌های آتش نشانان به علت کاهش نیرو بیشتر شده است بدون اینکه دستمزدشان افزایش داده شود. اعضای اتحادیه آتش نشانان می‌گویند: در صورت دست نیافتن به توافق با دولت بزرگترین اعتصاب سراسری دو دهه اخیر آتش نشانان در این کشور رقم خواهد خورد. مت راک، دبیر کل اتحادیه آتش نشانان در انگلیس گفت: دولت باید بیدار شود و سطح خشم کارکنان خود را در اعتراض به دستمزدها درک کند. اعضای این اتحادیه می‌گویند در حالی که تورم سالانه در این کشور دوماه پیش ۱۰.۷ درصد اعلام شد دولت تنها با افزایش پنچ درصدی دستمزد آنان موافقت کرده است. دستمزد آتش نشانان در لندن که بالاترین دستمزدها نسبت به سایر مناطق است متناسب با سابقه کار و مهارت اتش نشانان، سالانه حدود ۲۸ تا ۳۷ هزار پوند است که با توجه به افزایش سرسام آور هزینه‌های زندگی کفاف مخارج زندگی آنان را نمی‌دهد. اعتصاب زنجیره‌ای کارکنان بخش‌های مختلف خدمات عمومی در انگلیس از تابستان امسال در این کشور آغاز شده و همچنان با گستردگی بیشتر در انگلیس ادامه یافته است.

منبع: خبرنگاران جوان

حمله با سلاح سرد متروی بروکسل را تعطیل کرد

سه نفر در جریان حمله با چاقو در متروی بروکسل زخمی شدند. به گفته مقامات بلژیک، پلیس این کشور مهاجمی را که روز دوشنبه سه نفر را در یکی از ایستگاه‌های متروی بروکسل با چاقو زخمی کرد، دستگیر کرد. به گزارش رویترز، دادستانی با تایید این دستگیری گفت در حالی که انگیزه مهاجم، مردی ۳۰ ساله، نامشخص است، پلیس احتمال حمله تروریستی را رد کرده است. یک منبع نزدیک به تحقیقات به رویترز گفت که مهاجم قبلا توسط پلیس شناسایی شده بود. فیلیپ کلوز، شهردار بروکسل در توییتر نوشت: همکاری با سرویس‌های مختلف پلیس فدرال و پلیس محلی موجب دستگیری سریع مهاجم شد. این حمله در ساعت ۵:۴۵ بعد از ظهر به وقت محلی در واگن مترو هنگام رسیدن به ایستگاه شومان رخ داد، ایستگاهی که در ساعت شلوغی خود قرار داشت. حال یکی از مجروحان وخیم است و هر سه در بیمارستان تحت مداوا هستند.

منبع: خبرنگاران جوان

انتقام ایران ارتش رژیم صهیونیستی را به حالت آماده باش برد

ارتش رژیم صهیونیستی از بیم حملات انتقام‌جویانه احتمالی ایران سطح آمادگی خود را بالا برده است. رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند در پی حمله منتسب به رژیم صهیونیستی به یک مجتمع دفاعی در شهر اصفهان و حمله به کامیون‌های ایرانی حامل مواد غذایی و لوازم پزشکی در داخل خاک سوریه، این رژیم از ترس انتقام ایران، سطح آمادگی خود را بالا برده است. شبکه صهیونیستی «کان» اعلام کرد: در روزهای اخیر نهادهای امنیتی و نظامی زمان انتقام‌جویی ایران را مورد بررسی قرار داده اند. این رسانه‌ها توضیح داده اند که این مسئله قطعاً سطح آماده باش در اسرائیل را برای مقابله با حملات انتقام‌جویانه احتمالی ایران افزایش داده است. روعی شارون، تحلیلگر امور نظامی در شبکه کان گفت: ارتش اسرائیل از ترس انتقام‌جویی ایران، سطح آماده‌باش را بالا برده است. او تاکید کرد که از جمله سناریوهایی که باید مورد توجه قرار گیرد، پرتاب پهپاد، خمپاره یا موشک از یمن، سوریه یا عراق است. همچنین استفاده از پهپادهای انتحاری نیز از جمله احتمالات است. این افزایش سطح آمادگی در سرزمین‌های اشغالی پس از آن انجام می‌شود که مقامات آمریکایی تأیید کرده اند که حمله نافرجام به مجتمع دفاعی وزارت دفاع ایران در اصفهان کار رژیم صهیونیستی بوده است. همچنین رژیم صهیونیستی عصر امروز کامیون های حامل مواد غذایی و تجهیزات پزشکی ایران به سوریه در مرز بوکمال را هدف قرار داد. مقامات ایرانی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی نتیجه این اقدامات جنایتکارانه خود را خواهد دید، همانطور که در گذشته پاسخ اقدامات اینچنینی خود را دریافت کرده است.

منبع: خبرنگاران جوان

اسرائیل روی ریل فروپاشی افتاد

یک پژوهشگر صهیونیست با انتقاد از اقدامات کابینه راست و افراطی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم بویژه اصلاحات قضایی گفت که این اقدامات به معنای فروپاشی از درون و پایان رژیم صهیونیستی است.پروفسور «دانیال کانمان» پژوهشگر صهیونیست که برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۲ است، در گفت وگو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اکنون بیش از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ نگران این رژیم است. وی با اشاره به برنامه کابینه تندروی نتانیاهو برای ایجاد اصلاحات قضایی که منجر به اعتراضات گسترده در سرزمین های اشغالی شده است، افزود: بیشترین چیزی که مرا نگران می کند، «کودتای قضایی» است. این پژوهشگر ۸۸ ساله اضافه کرد: "به نظر من این پایان دنیا است. این پایان اسرائیلی است که من می شناختم." کانمان ادامه داد: "در مقایسه ای درخصوصی میزان نگرانی ام درباره اسراییل متوجه شدم که نگرانی من اکنون بیش از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است، آن زمان به این اندازه نگران نبودم در حالیکه اکنون نگران ماهیت اسرائیل هستم." این پروفسور صهیونیست گفت: "نمی دانم چه اتفاقی در اسرائیل افتاده است، این مکانی نیست که من در آن بزرگ شدم و نوه هایم تمایل به زندگی در آن داشته باشند. وقتی قوه مجریه در سیستم قضایی نفوذ کند، حاکمیت هر حزبی را تداوم می بخشد و بی شک این وضعیت به معنای پایان «دموکراسی» (ادعایی صهیونیستها) است. وی گفت: " از نظر من، این ها اصلاحات قضایی نیست بلکه نابودی «دموکراسی» (ادعایی صهیونیستها) است." هزاران نفر از صهیونیستها در سرزمین‌های اشغالی چند هفته است که شنبه شب ها در تل آویو و تعداد دیگری از شهرهای سرزمین‌های اشغالی علیه آنچه آن را «کودتای سیاسی» می خوانند و در اعتراض به تصمیمات و سیاست های کابینه افراطی و تندروی بنیامین نتانیاهو اعتراض می کنند. رسانه‌های صهیونیست شمار تظاهرات کنندگان را ده‌ها هزار نفر برآورد کرده‌اند. شنبه‌های سرزمین‌های اشغالی به روزهای سیاه نتانیاهو تبدیل شده است. «یاریو لیوین » وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو مدافع پروژه جنجال برانگیز اصلاح نظام قضایی است و تمرکز خود را بر تهیه طرح قوانین لازم برای انجام اصلاحات در سیستم قضایی رژیم اسرائیل معطوف کرده تا آن را در پایان ژانویه به کمیسیون قانونگذاری و برای تغییر قانون پایه این رژیم در کنست (پارلمان) بفرستد. این اصلاحات در صورت تصویب، ریشه دار ترین تغییرات در سیستم حکمرانی رژیم اسرائیل خواهد بود. تغییراتی که لیوین آن را مشخص کرده است، بشدت از قدرت دیوان عالی رژیم اسرائیل خواهد کاست و به کابینه اجازه خواهد داد که کمیسیون انتخاب قضات را در دست گیرد و همچنین به صورت گسترده از قدرت مشاوران حقوقی کابینه نیز کم خواهد کرد.

منبع: ایرنا

«قالیباف» وارد تهران شد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که شب گذشته الجزیره پایتخت الجزایر را به مقصد تهران ترک کرده بود، بامداد امروز (سه شنبه، ۱۱ بهمن ماه) وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد. گفتنی است، رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور حضور در هفدهمین اجلاس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضوی سازمان همکاری‌های اسلامی(PUIC) به الجزایر سفر کرده بود، دیدارهای دوجانبه ای نیز با برخی رؤسا و نواب رئیس مجلس کشورهای دیگر داشت. وی طی این سفر با رئیس مجلس ملی مردمی و رئیس مجلس امت الجزایر، رؤسای مجالس عمان، مالزی، تاجیکستان، اندونزی و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: مهر

تلفات انفجار انتحاری در پاکستان به ۹۰ نفر رسید

رسانه‌های پاکستان اعلام کردند تعداد کشته‌شدگان انفجار انتحاری در مسجد شهر پیشاور این کشور به ۹۰ نفر افزایش یافته است. دیروز دوشنبه یک عامل انتحاری خود را در میان نمازگزاران مسجد شهر پیشاور منفجر کرد که در پی آن بخشی از سقف مسجد فرو ریخت. پیش از این اعلام شده بود در این حادثه تروریستی دست‌کم ۷۲ نفر کشته و ۱۵۷ نفر زخمی شده است. این حمله تروریستی یک روز پس از آن رخ داد که پلیس پاکستان اعلام کرد شبکه‌ای از بمب‌گذاران انتحاری را در این کشور کشف و خنثی کرده است.

منبع: مهر

فلوریدا شب وحشت آمریکا را زنده کرد

در تداوم حوادث و اقدامات خشونت بار در آمریکا، درپی تیراندازی روز دوشنبه در ایالت فلوریدا چندین نفر زخمی شدند. بر اساس این گزارش، پلیس ایالت فلوریدا اعلام کرد که درپی تیراندازی در شهر لیکلند در ایالت فلوریدا ۱۰ نفر زخمی شدند. پلیس افزود که حال دو نفر از زخمی ها وخیم است و هشت مجروح دیگر جراحات متوسطی دارند. پلیس در عین حال به جزئیاتی درباره عامل یا عاملان این تیراندازی و همچنین انگیزه آنها اشاره‌ای نکرد. لازم به ذکر است که پس از وقوع حوادثی از قبیل تیراندازی در سوپر مارکت در «بوفالو» واقع در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد و قتل عام در مدرسه‌ای در ایالت تگزاس که ۲۲ کشته برجای گذاشت، فشار بر دولت ایالات متحده برای مقابله با افزایش خشونت‌های مرتبط با اسلحه افزایش یافته است و اخیر نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که از لایحه مصوب مجلس سنا در آمریکا پیرامون سخت گیرانه تر کردن حمل آزادانه سلاح حمایت می‌کند. این در حالیست که لابی پرقدرت اسلحه ساز در این کشور که از قدرت و نفوذ زیادی میان مقامات آمریکایی برخوردار است؛ اجازه پیاده سازی قوانین مشابه را نداده و با آنها به شدت مقابله کرده است؛ موضوعی که چندین کشته در هر روز در آمریکا برجای گذاشته است. علیرغم مخالفت ظاهری مقامات این کشور نسبت به قوانین فعلی مرتبط با حمل و خرید و فروش سلاح گرم، لابی‌های قدرتمند اسلحه در آمریکا امکان هرگونه اعمال تغییرات در محدود کردن سیاست‌های یادشده را سد کرده‌اند.

منبع: مهر

هند روسیه را جایگزین آمریکا کرد

در ۸ ماه نخست سال ۲۰۲۲، هند ۶.۸ درصد افزایش واردات نفت را به ثبت رسانده و بیشترین رشد واردات نفت این کشور از روسیه بوده است.آمارهای موجود حاکی از آن است که هند در ۸ ماه نخست سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱، معادل ۶.۸ درصد افزایش واردات نفت را به ثبت رسانده است. در این بین این کشور واردات نفت خود از روسیه را به شدت افزایش داده است و به جای آن واردات نفت از آمریکا و نیجریه را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در سایه تحریم‌های غرب علیه روسیه به خاطر درگیری نظامی این کشور با اوکراین و اعمال تخفیف چند ده‌دلاری روی قیمت هر بشکه نفت روسیه، پالایشگاه‌های هندی، واردات نفت از روسیه چندین برابر کرده‌اند. در بازه زمانی آوریل تا نوامبر سال ۲۰۲۲، هند واردات نفت از روسیه را از ۳ میلیون تن در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ به بیش از ۲۸ میلیون تن رسانده است. البته واردات نفت هند در این بازه زمانی از سال ۲۰۲۲ از عربستان، عراق و امارات نسبت به سال ۲۰۲۱ تغییر چشمگیری را به ثبت نرسانده است.

منبع: مهر

تهران میزبان نخستین جام بازی‌های الکترونیکی شد

نخستین جام بازی‌های الکترونیکی تهران توسط سازمان ورزش شهرداری تهران از ۲۳ تا ۳۰ بهمن برگزار می‌شود.نخستین جام بازی‌های الکترونیکی جایزه بزرگ شهر تهران توسط سازمان ورزش شهرداری تهران از ۲۳ تا ۳۰ بهمن برگزار می‌شود. این‌جشنواره با حضور شهروندان پایتخت‌نشین، در ۵ رشته مختلف برگزار می‌شود. در این‌جشنواره بانوان در دو رشته کلش رویال (موبایلی) و تِرَک مانیا و آقایان نیز در رشته‌های فیفا ۲۳، E فوتبال ۲۳ و کلش رویال (موبایلی) با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. ثبت نام رایگان، از ۵ بهمن آغاز شده و تا ۱۸ ماه جاری ادامه خواهد داشت و علاقمندان به شرکت در این جشنواره تفریحی-رقابتی می‌توانند با مراجعه به نشانی armanjashnvareh.com نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. جشنواره جایزه بزرگ بازی‌های الکترونیک شهر تهران از ۲۳ بهمن ماه آغاز می‌شود و تا ۳۰ ماه جاری به طول می‌انجامد و در پایان جوایزی بسیار نفیس به برندگان اعطا می‌شود. این برنامه، ذیل جشنواره آرمان برگزار می‌شود که طی آن معاونت امور اجتماعی و فرهنگی به منظور ایجاد فضایی شاد و بانشاط برای مردم پایتخت، ۵۲ رویداد مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را تعریف کرده است.

منبع: مهر

آمریکا به مأرب حمله پهبادی کرد

منابع خبری از حمله پهپادی آمریکا به استان نفت خیز «مارب» در شمال شرقی یمن خبر دادند.یک فروند پهپاد ارتش آمریکا به یک خودرو هنگام توقف در پمپ بنزینی در منطقه الصمده در بخش دشت عبیده واقع در شرق شهر مارب مرکز استان مارب حمله کرد. به گفته این منبع، در این حمله «حسان الخضرمی» از سرکردگان ارشد شبکه تروریستی «القاعده« و برادرش کشته شدند. این منبع افزود: این دومین حمله در طول دو ماه اخیر بود. در حمله مشابه سی ام ماه نوامبر گذشته به خانه ای در منطقه «حدباء آل عوشان» در بخش الوادی در شرق شهر مارب که الحضرمی در آن سکونت داشت، او از حمله جان سالم بدر برده بود.

منبع: ایرنا

عربستان برای افزایش نفتی خیز برداشت

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان دوشنبه شب گفت که کشورش به دنبال صادرات هیدروژن و افزایش تولید نفت و گاز است.بن سلمان این سخنان در مراسم افتتاح نمایشگاه "اکتفاء ۲۰۲۳ " در کشورش بیان کرده است. وی گفت: عربستان برای افزایش تولید گاز در حدود ۶۰ درصد تلاش می کند و برای انتقال آن خطوط لوله به طول چهار هزار کیلومتر خواهد کشید. وزیر انرژی عربستان ادامه داد که ریاض یک "آزمایشگاه انرژی" را با سرمایه گذاری حدود یک میلیارد دلار راه اندازی کرده است. وی در پایان گفت که عربستان به دنبال تأمین تولید هیدروژن سبز و آبی و صادرات آن به جهان در قالب منابع انرژی پاک است.

منبع: ایرنا

نداجا راهی آب‌های آزاد بین‌المللی شد

ناوگروه رزمی، اطلاعاتی و آموزشی ۸۹ نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران از بندر کنارک راهی آب‌های آزاد بین‌المللی شد امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم بدرقه ناوگروه ۸۹ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این ناوگروه رزمی، اطلاعاتی و آموزشی با مأموریت انجام دوره کارورزی دانشجویان دانشگاه افسری امام خمینی (ره) نوشهر از بندر کنارک راهی آب‌های آزاد بین‌المللی شد. امیر دریادار ایرانی تصریح کرد: ناوگروه ۸۹ نیروی دریایی ارتش در طول حضور در دریا علاوه بر اینکه نقش اسکورت شناورها را خواهد داشت، شاهرگ اقتصادی کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و دانشجویان و دانش‌آموزانی که در ناوگروه حضور دارند تجربه عملی کسب خواهند کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

هکر ها به جان کارخانه های اسرائیل افتادند

کارخانه‌های مواد شیمیایی رژیم صهیونیستی هدف حمله هکری قرار گرفته و کارکنان از دریافت پیام‌های تهدیدآمیز خبر دادند. در پی حمله سایبری که کارخانه‌های مواد شیمیایی رژیم صهیونیستی را هدف گرفت، کارکنان این کارخانه‌ها تهدید شدند با هر جنایتی که علیه فلسطینی‌ها مرتکب شوند، بدن‌هایشان ذوب خواهد شد.در پیام حمله سایبری «نیروی قدس الکترونیک» آمده است: «کار خود را رها کنید و به دنبال شغل جدیدی باشید، به دنبال جایی بگردید که ما در آنجا نباشیم؛ اما متاسفانه ما همه جا حضور داریم، تاکید می‌کنیم کار شما در کارخانه‌های شیمیایی تهدیدی برای جانتان است، در مرحله بعدی هرگز در مورد سوزاندن بدن‌هایتان با مواد شیمیایی تردید نخواهیم کرد و هر جنایتی که در حق فلسطینی‌ها مرتکب می‌شوید، به قیمت خون شما تمام خواهد شد، ما همه جا هستیم».پیش از این، ابتدای دی ماه امسال، هزاران نفر از نظامیان ذخیره رژیم صهیونیستی یک پیام فراخوان برای آماده باش دریافت کردند که به ادعای ارتش در پی اختلال در عملکرد سیستم بوده است.

منبع: خبرنگاران جوان

آمریکا پالس مذاکره به ایران فرستاد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در سخنانی متناقض مدعی شد که آمریکا آماده مذاکرات غیرمستقیم با ایران است. رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با برنامه هارد تاک بی بی سی مدعی شد: در عین حال که به توقف اقدامات خشونت آمیز ایران و محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور اعتقاد داریم، اما حاضریم به طور غیرمستقیم وارد مذاکره با ایران شویم. رابرت مالی در ادامه اعلام کرد: دیپلماسی هرگز به پایان نمی‌رسد حتی در شرایطی که ما سرگرم اقدامات دیگر هستیم شامل تحریم، اعمال فشار، مقابله با اقدامات ایران در منطقه و بسیج کردن جامعه جهانی. او مدعی شد: مذاکرات غیرمستقیمی را با ایران داشتیم و علنا اعلام کردیم که آماده‌ایم مذاکرات غیرمستقیم را ادامه دهیم. اما در عین حال برای توقف اقدامات خشونت آمیز ایران و یا محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران تردید نخواهیم کرد؛ بنابراین موضوع بر سر دیپلماسی یا سایر گزینه‌ها نیست؛ موضوعات با همدیگر پیگیری می‌شوند. مالی اعتراف کرد: دو سال پیش که ما (دموکرات‌ها) روی کار آمدیم به دلیل تصمیم نسنجیده دولت قبل برای خروج از توافقی که کار می‌کرد شرایط خطرناکی را تحویل گرفتیم. او با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه علوم هسته‌ای مدعی شد: ما امروز خیلی بیشتر از دوران ریاست جمهوری ترامپ با اروپا متحد شده ایم و اتحاد با شرکای اروپایی و دیگران ما را در موقعیت بسیار قوی تری برای مقابله با ایران قرار داده است؛ بنابراین اوضاع بدتر شده است، ایران برنامه هسته‌ای خود را به گونه‌ای توسعه داده است که بسیار خطرناک است. نماینده آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که ایران از نظر او تا چه اندازه به ساخت سلاح هسته‌ای نزدیک است، عنوان کرد که موضوع غنی‌سازی اورانیوم از تولید بمب هسته‌ای مجزاست. او ادعا کرد: آن‌ها برنامه تولید سلاح هسته‌ای خود را از سر نگرفته‌اند. اگر این اقدام صورت گیرد شرایط تغییر خواهد کرد، اما به این مرحله چندان نزدیک نیستیم چراکه (ساخت بمب هسته‌ای) به تلاش‌های طولانی‌تری نیاز دارد. با این حال ما با این مقدار که آن‌ها (به تولید سلاح هسته‌ای) نزدیک هستند راحت نیستیم. به همین خاطر مسیر دیپلماتیک را در پیش گرفته‌ایم و همانطور که بایدن گفت اگر این راه به نتیجه نرسد تمام گزینه‌ها روی میز خواهد بود. رابرت مالی در پاسخ به سوالی در مورد ناآرامی‌های اخیر در ایران مدعی شد: ما اهل تغییر حکومت نیستیم و فقط از حقوق مردم دفاع می‌کنیم. گزافه گویی‌های مقامات آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن از زمان روی کار آمدن دولت بایدن همچنان به سیاست فشار حداکثری دولت پیشین این کشور علیه مردم ایران ادامه داده و برخلاف تعهداتش ذیل برجام خواستار گرفتن امتیازات بیشتر از تهران است. آمریکا همواره ضمن سنگ اندازی در مسیر مذاکرات، ادعاهای بی‌اساس خود را درباره مذاکرات هسته‌ای ایران مطرح کرده است. به تازگی، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گفته است که نباید انتظار پیشرفت در مذاکرات برجام در آینده نزدیک در دولت بایدن را داشت.

منبع: خبرنگاران جوان

مدیریت بحران هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار داد و گفت: مدیریت بحران درآماده باش کامل است.حامد یزدی مهر از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان تهران خبر داد و گفت: سازمان هواشناسی تا ظهر فردا چهارشنبه ۱۲ بهمن برای نیمه شمالی استان بارش سنگین برف و برای دیگر مناطق پایتخت بارش باران پیش بینی کرده است، براین اساس شهروندان تمهیدات لازم را بیاندیشند.تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان تهرانحامد یزدی مهر گفت: در این مدت احتمال مه گرفتگی، وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف وجود دارد. مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به افرادی که قصد سفر به مسیرهای کوهستانی را دارند توصیه کرد با توجه به احتمال یخبندان و لغزندگی مسیرها، تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند. حامد یزدی مهر از کشاورزان و باغداران استان هم خواست تمهیدات لازم را بیاندیشند تا از بروز خسارت جلوگیری شود.

منبع: شبکه خبر

جشنواره تئاتر فجر به خط پایان رسید

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امشب با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر ساعت ۱۹ و سی دقیقه سه‌شنبه ۱۱ بهمن در تالار وحدت برگزار می‌شود.جشنواره تئاتر فجر در خط پایاندر اختتامیه این دوره از جشنواره همچون دوره‌های گذشته در تالار وحدت برپامی‌شود و قرار است در این برنامه از چهار تن از فعالان تئاتر در استان‌ها تقدیر شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران کل ارشاد استان‌ها در اختتامیه این دوره از جشنواره حضور دارند. مراسم اختتامیه به صورت زنده از شبکه ۴ تلویریون پخش می‌شود.

منبع: شبکه خبر

اقتصاد بزرگترین اقتصاد اروپا نزولی شد

اقتصاد آلمان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به میزان ۰.۲ درصد کوچک شد.آمارهای رسمی نشان داد که اقتصاد آلمان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ نسبت به سه ماهه قبل ۰.۲ درصد کوچک شده است. بازار برای دوره اکتبر تا دسامبر رکود را به صورت سه ماهه پیش‌بینی کرد. اداره آمار فدرال (Destatis) در بیانیه‌ای اعلام کرد: مخارج مصرف خصوصی که از بزرگترین اقتصاد اروپا در سه فصل اول حمایت کرده بود، در سه ماهه چهارم کاهش یافت. داده‌های تجدید نظر شده نشان می‌دهد که اقتصاد آلمان در سه ماهه اول ۰.۸ درصد، در سه ماهه دوم ۰.۱ درصد و در سه ماهه سوم ۰.۵ درصد در بحبوحه ادامه بحران کووید-۱۹ و جنگ روسیه و اوکراین رشد کرده است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه چهارم سالانه ۰.۵ درصد افزایش یافت.

منبع: شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha