شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حکمتیان راز

حوزه/ رئیس سازمان عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تجلیل از موکب داران اربعین حسینی خبر از ساخت درب باب المهدی(ع) تا پایان سال ۱۴۰۱داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، ظهر امروز مراسم تجلیل از موکب داران اربعین حسینی با حضور استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسئولان استانی در سالن اجتماعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

حکمتیان‌ رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تجلیل از موکب‌داران اربعین حسینی گفت: تعداد ۴۲ موکب در ایام اربعین خدمت‌رسانی به مردم و زائران اباعبدالله را انجام می‌دهند که ۳۸ موکب پروانه‌دار و ۵ موکب مجوز نداشتند.

رئیس ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مرکز استان تا مرز شلمچه ۲۵ موکب و ۱۷ موکب در کشور عراق کار خدمات‌رسانی را انجام می‌دهند که به صورت روزانه یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۴۲ نفر خدمات‌رسانی شد.

حکمتیان بیان کرد: موکب‌های استان در ایام اربعین به ۲۲ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۸۴۲ نفر در سه وعده صبحانه و ناهار و شام خدمات‌رسانی کرده است.

وی بیان کرد: برای اولین بار پروژه درب باب‌المهدی حرم امام حسن عسکری(ع) در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است که تا پایان سال تکمیل و طی یک مراسم به کشور عراق و شهر سامرا ارسال می‌شود.

وی از راه‌اندازی هیئت مدافعان حرم در مرکز استان خبر داد و گفت: امکانات و تجهیزات این هیئت با کمک استاندار خریداری شده است.

حکمتیان‌ عنوان کرد: علاوه بر این، ۲۱ نیروی کار به کشور عراق اعزام شدند که کارهای خوبی انجام دادند و عراقی‌ها ابراز رضایت کردند.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۷۵۰ متر سایت استان در مرز شلمچه است گفت: اقدامات خوبی برای ارائه خدمت در اربعین سال‌های آینده در این موکب‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: با همکاری استاندار کهگیلویه و بویراحمد ۸ میلیارد تومان برای تکمیل سایت شهدای استان در مرز شلمچه اختصاص داده شده است.

این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: علاوه بر اقداماتی که موکب‌ها در ایام اربعین انجام می‌دهند در سیل و زلزله‌ها موکب‌ها پای کار بودند و در زلزله سی‌سخت پخت غذا و توزیع وسایل گرمایشی صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha