یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان

حوزه / معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه خدمات رسانی هزار خادم هرمزگانی به زائران پیاده روی اربعین، گفت: ۴۵ موکب از هرمزگان در مسیرهای پیاده روی اربعین به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان شب گذشته در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پیاده‌روی عظیم و بی‌نظیر اربعین، کنگره جهانی و اجتماع تمدن ساز است که مردم سراسر جهان با ادیان و مذاهب مختلف در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: عشق و ارادت قلبی به حضرت امام حسین(ع) در تمامی ادیان و جوامع عالم گیر شده، چون امام حسین(ع) مظهر آزادگی و عدالت در عالم بشری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، به تشریح اقدامات صورت گرفته در ستاد اربعین استان برای ایجاد شرایط مناسب و رفاه حال زائران پرداخت و بیان کرد: با اقدامات کمیته حمل و نقل، اتوبوس مورد نیاز جهت اعزام زائران تأمین و کاروان‌های مردمی در حال عزیمت به مرز شلمچه جهت شرکت در این کنگره عظیم مردمی هستند.

کامرانی، عنوان کرد: با پیگیری‌های ستاد عتبات ۴۵ موکب از استان هرمزگان برای ارائه خدمات به زائران به مناطق مختلف کشور و شهرهای زیارتی عراق اعزام شده‌اند.

وی اظهار کرد: از ۴۵ موکب مردمی ۱۵ موکب در مسیرهای داخلی اعزام زائران نظیر بندر خمیر، بندر لنگه، پارسیان، بوشهر، شلمچه و مهران مستقر هستند که به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، ابراز کرد: مابقی موکب‌ها در داخل کشور عراق و در مسیرهای پیاده روی شهرهای زیارتی نجف اشرف، کربلا، سامرا و کاظمین برای خدمات رسانی به زائران برپا هستند.

کامرانی، تأکید کرد: قریب به هزار نفر خادم در موکب‌های مردمی در داخل کشور و کشور عراق در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

وی اظهار کرد: با حمایت و پشتیبانی استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان صمت، راهداری، بنادر و دریانوردی بسیاری از اقلام مورد نیاز موکب داران تأمین و به محل استقرار موکب داران ارسال شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: کمک‌های مردمی برای ارائه خدمات مناسب به زائران پیاده روی اربعین با استقبال خیلی خوبی همراه بوده، به‌طوری که در بعضی مناطق مردم کمک نقدی و غیر نقدی فراوانی برای خدمات رسانی به زائران اهدا کرده‌اند که قابل تقدیر است.

کامرانی، خاطرنشان کرد: قریب به ۹۰ کامیون سبک، نیمه سنگین و سنگین با انجام تشریفات اداری وگمرکی جهت اعزام موکب داران و تجهیزات به کشور عراق اعزام شدند.

وی تصریح کرد: کمیته بهداشت و سلامت در زمینه تأمین داروهای مورد نیاز مواکب و پزشک و پرستار تیم‌های تخصصی خود را به مرز شلمچه و شهرهای زیارتی عراق اعزام کرده‌اند.

کامرانی با تأکید بر تسریع در ارسال گذرنامه های مردم، یادآور شد: اداره گذرنامه فراجا در صدور گذرنامه‌ها تسریع و اداره کل پست استان نیز نسبت به انتقال سریع گذرنامه‌ها به‌صورت بیست و چهار ساعته در این ایام خدمات رسانی می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم ارائه خدمات رسانی مطلوب به زائران، گفت: کلیه کمیته‌های زیر مجموعه ستاد اربعین به ویژه کمیته حمل و نقل در آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب به زائران قرار گیرند.

کامرانی تصریح کرد: از هم اکنون تدابیر لازم برای بازگشت بدون دغدغه زائران به استان اندیشیده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha