شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
اربعین

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان کردستان اظهار داشت: طبق آخرین آمر تاکنون بیش از ۴۵۱۸ نفر از مردم استان کردستان برای حضور در راهپیمای اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی کردستان صبح امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، جانشین مدیرکل حج و زیارت کردستان، معاون خدمات شهرداری و.... برگزار گردید.

در این جلسه، حسین خوش اقبال؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان اظهار داشت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی نشان از وحدت و انسجام جامعه اسلامی در برابر دشمنان دارد.

خوش اقبال در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اربعین حرکتی خودجوش و مردمی است بنابراین اولویت ما باید مشارکت مردم در این کار باشد و مقدمات برای خدمات رسانی به آنها فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار اربعین فرصت خوبی برای معرفی استان کردستان به کشور و حتی دیگر زوار خارجی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان ادامه داد: امسال از سوی دولت اعتباری به ستاد تسهیلات سفر اربعین به استان کردستان اختصاص نیافته است، لذا دستگاه های متولی این برنامه باید از ظرفیت ها و توان خود استفاده کنند.

در ادامه، علیرضا خسروی، جانشین مدیرکل حج و زیارت استان کردستان اظهار داشت: طبق آخرین آمر تاکنون بیش از ۴۵۱۸ نفر از مردم استان کردستان برای حضور در راهپیمای اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.

خسروی با اشاره به اینکه از این تعداد ثبت نامی، ۱۶۷ نفر ثبت اولی هستند، عنوان کرد: همگی ۱۶ دفتر زیارتی کردستان در خدمت زائران اربعین حسینی هستند و متقاضیان می توانند از طریق این دفاتر برای ثبت نام حضور در آیین پیاده روی اربعین اقدام نمایند.

دیگر سخنران این جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان بود.

سیدالبرز حسینی بیان داشت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از ۲۴ تا ۲۹ مهر، ۱۷۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ درصد ناوگان راهداری استان کردستان در خدمت زائران اربعین خواهند بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسی استان کردستان در طول ۱۷ روز طرح ستاد اربعین به زائران خدمات ارائه می دهند.

حسینی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه ۴ دستگاه کامیون و یک دستگاه بولدوزر به مرز خسروی در کرمانشاه و نیز یک دستگاه لودر و جرثقیل به مرز مهران در ایلام اعزام می شوند تاکید کرد: برنامه ریزی برای مدیریت تردد زائران از محور زنجان - بیجار - سریش آباد به سمت کرمانشاه و بوکان - سقز - سنندج به کرمانشاه باید انجام شود.

در ادامه این دیدار، معاون خدمات شهری شهرداری سنندج نیز عنوان کرد: برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی شهرداری سنندج در مبادی ورودی و خروجی این شهر امکاناتی همانند ماشین آلات سنگین، آتش نشانی و... مستقر کرده است و تعدادی از این دستگاه ها را نیز به مرز خسروی در کرمانشاه اعزام خواهد کرد.

لقمان حیدری در ادامه سخنان خود بیان کرد: همچنین۱۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران سنندجی به مرز خسروی در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه، یحیی نظری، معاون سیاسی فرمانداری شهرستان سنندج نیز گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده موکب های شهر سنندج ۱۵ مهرماه در محل های مشخص شده قرار می گیرند که در این طرح اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز سازمان میراث فرهنگی استان ما را همراهی خواهند کرد.

نماینده معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی استان کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: نیروی انتظامی نیز در بحث امنیت زائران اربعین حسینی تدابیر خاص خود را در محورهای مواصلاتی اندیشیده است و از این حیث هیچ گونه نگرانی نداریم.

سرهنگ حیدری در ادامه تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، بیش از ۲۸۰ نفر از پرسنل نیروی انتظامی استان کردستان برای ایجاد نظام و امنیت به مرزهای خروجی کرمانشاه و ایلام اعزام می شوند.

براساس پیش بینی های صورت گرفته امسال بیش از۲۰ هزار کردستانی برای حضور در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی به کربلای معلی سفر خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha