دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / دیدار وزیر اقتصاد با نماینده ولی فقیه در همدان

حوزه / وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تمرکز زدایی از مرکز، یکی از راه‌های کاهش بی‌عدالتی است،گفت: در همین راستا از زمان حضور در وزارت اقتصاد، ۳۵ مورد از اختیارات خود را به استان‌ها تفویض کردم تا کارها صحیح‌تر و سریعتر جلو برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در همدان، با اشاره به تقویت تأمین منابع مالی مورد نیاز استان همدان به‌ویژه در بخش صنعت و کشاورزی، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم قبل از سفر دوم رئیس جمهور به استان در روند تحقق مسائل و ظرفیت‌های موجود سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به تأکید نماینده ولی فقیه در همدان به مسئله عدالت، گفت: دغدغه‌ای که امام جمعه همدان در عرصه عدالت به آن تأکید دارد، امروز سرلوحه جهت‌گیری کشور می‌باشد و به اندازه وسع خود تلاش می‌کنیم تا به برخی بی‌عدالتی‌ها غلبه‌ کنیم.

خاندوزی، با بیان اینکه عدم توجه دستگاه‌های دولتی به حقوق مردم و فعالان بخش خصوصی از جمله بی‌عدالتی‌هایی است که در کشور با آن روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: روند صدور مجوزهای کسب و کار که پیش از این به‌عنوان ظلم اقتصادی می‌توان از آن یاد کرد، امروز با ساز و کار ایجاد شده زمینه فعالیت برای افراد توانمند، کارشناس و دارای مدرک فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تمرکز زدایی از مرکز، یکی از راه‌های کاهش بی‌عدالتی است، اظهار کرد: در همین راستا از زمان حضور در وزارت اقتصاد، ۳۵ مورد از اختیارات خود را به استان‌ها تفویض کردم تا کارها صحیح‌تر و سریعتر جلو برود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به مسئله پرداخت مالیات شرکت‌ها به استان‌ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: برخی شرکت‌ها وقتی مالیات خود را پرداخت می‌کردند، این پول به جای آنکه در همان استان بماند، به مرکز می‌آمد، در حالی که امروز برای ۲ هزار شرکت فضایی فراهم شده تا مالیات پرداختی آنها در همان استان بماند.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش تسهیلات بانکی نیز تلاش کردیم سپرده‌های استان‌هایی که خودشان به سپرده مردم نیاز دارند به خارج از استان نرود.

خاندوزی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر مسئله عدالت و مبارزه با فساد، اظهار کرد: تلاش دولت بر آن است که امکان وقوع فساد را به حداقل برساند و لذا امیدواریم شاهد رخ دادن اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha