یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
س

حوزه / امام جمعه کاشان، تبعیت از رهبری را موجب حفظ عزت انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: اگر می‌خواهیم همین عزتی را که امروز داریم حفظ شود باید از ولیّ امر زمان خود اطاعت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در جلسه شورای اداری کاشان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته دولت، اظهار داشت: مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را به‌خاطر اتصال به امام عصر(عج) باید افتخار دانست.

امام جمعه کاشان، گفت: مسئولان قدر و ارزش جمهوری اسلامی را بدانند، به مسئولیت خود مغرور نشوند و انتظارات امام زمان (عج) را برآورده نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه خداوند به ملت ایران و امام راحل تفضّل نموده است، گفت: در حدیثی از امام کاظم(ع) آمده است که ( رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَی اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین)، مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می‌کند و قومی گرداگرد او جمع می‌شوند به صلابت پاره‌های فولاد، تند بادها آنان را به‌ لرزه درنمی‌آورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس به خود راه نمی‌دهند و بر خدا توکل می کنند و سرانجام، پیروزی از آن متقین است.

وی به مقاومت مردانی همچون شهیدان عراقی در برابر رژیم ستمشاهی اشاره کرد و یادآور شد: مدت سیزده سال اسارت شهید عراقی در زندان رژیم منحوس پهلوی و هشت سال مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس و تقدیم ۴ فرزند خانواده شهید بارفروش تنها نمونه‌هایی از ایثار و فداکاری‌هایی است که در این عرصه اتفاق افتاده است.

امام جمعه کاشان، تبعیت از رهبری را موجب حفظ عزت انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم همین عزتی را که امروز داریم حفظ شود باید از ولی امر زمان خود اطاعت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) از مسئولان می‌خواهند علاوه بر اجرای عدالت و دلسوزی در خدمت به مردم، در برابر سختی‌ها نیز قبل از مناجات خمسه عشر دو رکعت نماز استغاثه بخوانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: علی ابن مهزیار بعد از این که ۱۹ مرتبه برای زیارت امام زمان(عچ) به مکه رفت و امام را ملاقات نکرد، سال بیستم به او الهام شد امسال به مکه برو، امام زمان(عج) را ملاقات می‌کنی، بعد از انجام مناسک حج، در کنار کعبه، راهنمایی آمد و او را نزد حضرت صاحب زمان(عج) برد، امام با محبت و مهربانی با او برخورد نمود و فرمودند : علی ابن مهزیار شب و روز منتظرت بودیم، اما سه اشکال در کار شما بود، قطع رحم کردید، دنیا طلب بودید و به مومنان ضعیف ظلم کردید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha