دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ جلسه ستاد شئون فرهنگی ارومیه

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه پیاده روی اربعین نشان اقتدار و قدرت امت اسلامی در عالم است، گفت: امروز دیگر پیاده روی اربعین متعلق به شیعه نیست و همه آزادگان عالم از سراسر دنیا  به این همایش عظیم جهانی می‌پیوندند و این پیاده روی عظیم زمینه ساز ظهور حجت بن الحسن(عج) خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ارومیه که در مسجد اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: مسجد مرکز همه تصمیم‌گیری‌های مهم و کارهای بزرگ در صدر اسلام بوده و امروز نیز باید این گونه شود و بر این اساس نیز جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ارومیه را در این مکان مقدس برگزار کردیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه پیاده روی اربعین نشان اقتدار و قدرت امت اسلامی در عالم است، گفت: امروز دیگر پیاده روی اربعین متعلق به شیعه نیست و همه آزادگان عالم از سراسر دنیا به این همایش عظیم جهانی می‌پیوندند و این پیاده روی عظیم زمینه ساز ظهور حجت بن الحسن(عج) خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز هیئات مذهبی کشور و جریان انقلاب و حزب اللهی پای کار آمده‌اند و مدیریت اربعین را به دست گرفته‌اند و اربعین را می‌توان نماد بارز مدیریت فرهنگی مردمی دانست و لذا به این دلیل است که رهبر معظم انقلاب به سپردن کارهای فرهنگی به دست مردم تأکید دارند.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: دست و پا زدن غربی‌ها و جریان لیبرال در داخل و خارج کشور برای اوج گرفتن همایش عظیم و میلیونی اربعین، نشان‌گر افول تفکر لیبرالی است و آن‌ها وقتی این عظمت و عزت را می‌بینند برای اینکه آن را به حاشیه ببرند می‌گویند، اربعین حرکت حکومت جمهوری اسلامی است، در حالی که همه مواکب مردمی و هیئات مذهبی هستند و اگر هم این حرف آن‌ها درست باشد باز هم اعتراف ناخواسته‌ای به شکست تفکر خود در برابر حماسه انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: راهپیمایی اربعین نقطه قوّت اسلام، حقیقت و جبهه‌ مقاومت اسلامی است و جرعه‌ای از تمدن نوین اسلامی بعد از ظهور می‌باشد که همه امت برای تعالی حقیقت تلاش می‌کنند و در آن ایثار، فداکاری، گذشت، احسان، مواسات و همدلی موج می‌زند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه افزود: در کنار حرکت عظیم مردمی و سیل خروشان امت اسلامی در اربعین حسینی، ادارات و سازمان‌ها نیز وظیفه دارند کارها را تسهیل کنند، البته با توجه به اینکه بسیاری از مردم از حضور فیزیکی در همایش عظیم پیاده روی اربعین در عراق جامانده‌اند، می‌طلبد در شهرها نیز پیاده روی دلدادگان اربعین برای ایجاد شور و شوق در امت و حرکت به سمت تمدن اسلامی برگزار شود.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: کسی که دل در گروه حسین(ع) دارد در واقع قلبا در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حضور دارد و با استناد به حدیث امام صادق (ع) که به سدیر فرمودند، هر روز امام حسین (ع) را زیر سقف آسمان زیارت کنید و اگر از راه دور هم به حضرت سیدالشهدا ابراز ارادت کنید برای شما زیارت حساب می‌شود، بر این اساس امسال نیز حرکت پیاده روی دلدادگان اربعین در ارومیه از میدان شهدا به سمت مزار شهدا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری و هماهنگی هیئات مذهبی، مساجد، دستجات عزاداری و مردم ولایت مدار ارومیه و دستگاه‌های فرهنگی، سال گذشته پیاده روی دلدادگان اربعین در ارومیه برگزار شد و امسال نیز در روز اربعین این حرکت عظیم برگزار می‌شود و در مسیرهای پیاده روی نیز مواکب حسینی مستقر شده و به خدمات رسانی مشغول خواهند شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha