جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پایانه مرزی شلمچه

حوزه/ فرماندار ویژه خرمشهر گفت: زائران اربعینی که روادید سفر هوایی به عراق را دارند بر اساس موافقت دولت عراق می‌توانند روادید خود را به زمینی تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، محمدحیدری، فرماندار ویژه خرمشهر، امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه زائران دارای گذرنامه بدون روادید امکان خروج از مرز شلمچه را ندارند اظهار داشت: زائران اربعینی که روادید سفر هوایی به عراق را دارند بر اساس موافقت دولت عراق می‌توانند روادید خود را به زمینی تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید:

مرز شلمچه برای زائرین اربعین باز شد

وی افزود: در این راستا نماینده کشور عراق برای تبدیل روادید هوایی به زمینی در بخش عراقی مرز شلمچه مستقر شده است.

حیدری با بیان اینکه جمعه شب افرادی که روادید هوایی را باطل و روادید جدید زمینی دریافت کردند، موفق به عبور از مرز شلمچه شدند افزود: مرز شلمچه برای زائران فاقد روادید که فقط گذرنامه در دست دارند بسته بوده و این افراد امکان خروج از مرز را ندارند.

وی گفت: درصورتی‌که کشور عراق موافقت خود را برای بازگشت زائران اربعین از مرز شلمچه اعلام کند، امکانات لازم برای خدمات‌رسانی به زائران در این گذرگاه مرزی فراهم خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه تا این لحظه اجازه برپایی موکب برای خدمات‌رسانی به زائران در مسیر شلمچه داده نشده، گفت: پیش‌بینی می‌شود برای بازگشت زائران از مرز شلمچه و خدمت‌رسانی به آن‌ها اجازه برپایی موکب در این مرز داده شود.

لازم به ذکر است، در حال حاضر تعداد زیادی از زائران بدون روادید در مرز شلمچه حضور دارند و نیروی انتظامی در حال بازگشت دادن آنان از مرز می‌باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha