یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تجلیل

حوزه / طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان از خادمین و موکب داران اربعین حسینی استان هرمزگان تجلیل شد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان شب گذشته در آیین تجلیل از خادمین و موکب داران اربعین حسینی استان، اظهار داشت: خادمان امام حسین(ع) و موکب‌داران در ایام اربعین حسینی نمایشی از عشق و ایثار را به همه نشان دادند و با دل و جان از زائران ابا عبدالله الحسین(ع) پذیرایی کردند.

وی افزود: ما هم در پشت صحنه به خادمی خادمان امام حسین(ع) افتخار می‌کنیم و تلاش کردیم در این مدت بخشی از گره‌ها و مشکلاتی که موکب داران با آن مواجه هستند برطرف شود.

استاندار هرمزگان گفت: بنا به فرمایش امام راحل، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، فرهنگ محرم و عاشورایی در ایام دفاع مقدس سبب شد ذره‌ای از خاک وطن از دست نرود و عزت کشور ما مضاعف شود.

وی ادامه داد: اربعین هم شاخص‌ترین روز در ماه صفر است که این حرکت عظیم و جهانی سبب شده تا اسلام ناب گسترش یابد، در این بین موکب داران و خادمان امام حسین(ع) در داخل و خارج از خاک ایران در اوج گرما به‌صورت شبانه روز تلاشی جهادی کردند تا به‌سهم خود، نقش بزرگی در این حرکت عظیم داشته باشند.

استاندار هرمزگان گفت: یکی از نکات مهم در حوزه موکب داران، موکب‌داری اهل سنت در استان هرمزگان بود که نشان دهنده اوج معرفت و فهم درست دین است.

وی تصریح کرد: موکب داران علاوه بر ایام اربعین به هنگام بروز بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله هم سنگ تمام گذاشتند و خستگی ناپذیر تلاش کردند تا گرفتاری مردم در اوج مشکلات کاهش یابد، این همدلی نشان دهنده قدرت جهان اسلام است که خود را در عرصه‌های مختلف نشان داده است.

دوستی، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله به‌زودی موکب‌هایی در مسیر قدس بزنیم و شر رژیم جعلی اسرائیل این ظلم، استبداد و پلشتی عالم از سر بشریت کم شود.

گفتنی است در این آیین از خادمان و موکب داران اربعین حسینی در استان هرمزگان با اهدا لوح، تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha