شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید محمد مهدی حسینی همدانی

حوزه/ امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه اربعین حسینی مسئله مهم و اساسی است که ابعاد مختلفی دارد، گفت: اربعین مقدمه‌ قیام مهدوی است که نمودی از دولت کریمه‌ حضرت مهدی(عج) در آن قابل‌مشاهده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرج، جمعی از موکب‌داران استان البرز که در ایام اربعین حسینی پذیرای زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) خواهند بود، عصر امروز با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره) دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در این جلسه با تأکید بر اینکه اربعین حسینی مسئله مهم و اساسی است که ابعاد مختلفی دارد، اظهار داشت: اربعین مقدمه‌ قیام مهدوی است که نمودی از دولت کریمه‌ حضرت مهدی(عج) در آن قابل‌مشاهده است.

وی افزود: رفاقت‌ها، برادری‌ها، بدون رنگ و عنوان بودن‌ها در اربعین حسینی یک نمونه‌ای از دوران حکومت حضرت حجت(عج) است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اثرات فراوان زیارت اربعین حسینی، تأکید کرد: این زیارت در شعاع زندگی ما باید چنان آثار ماندگاری داشته باشد که تا سال بعد در ما نمایان باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی خاطر نشان کرد: زیارت اربعین «حسن فعلی» دارد که اثرات بزرگ و ماندگاری خواهد داشت کما اینکه تاکنون نیز داشته است.

وی بابیان اینکه «سختی» اقتضا و لازمه‌ کار امام حسین(ع) است، گفت: روایت مشهور «أَفْضَلُ‌ الْأَعْمَالِ‌ أَحْمَزُهَا» در خصوص سفر امام حسین علیه‌السلام نیز صادق است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) یک سفر زیارتی صرف یا تفریحی نیست، عنوان کرد: زیارت حرم مطهر حسین(ع) یک سفر تربیتی و انسان‌سازی است که سبب بزرگ شدن روح انسان می‌شود و لذا سختی، لازمه و اقتضاء این سفر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه روایات فراوانی در خصوص فضیلت زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) ذکرشده است، به بیان برخی از آنان پرداخت و گفت: امام صادق(ع) فرمود: «هر کس به زیارت قبر حسین(ع) نایل شود و به حق آن حضرت معرفت داشته باشد، خدای متعال او را در بلندترین درجه عالی‌مقامان ثبت می‌کند».

وی در ادامه به روایتی دیگر از امام صادق(ع) در این رابطه پرداخت و خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند: «هر وقت خواستی امام حسین(ع) را زیارت کنی، باحالتی محزون و اندوهگین، ژولیده و غبارآلوده، گرسنه و تشنه زیارت کن، چون حضرت این‌چنین و به همین حالت به شهادت رسید، سپس از اباعبدالله(ع) حوائجت را بخواه و برگرد و کربلا را وطن خود مگیر.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز به بیان برخی نکات به موکب داران پرداخت و گفت: شما وظایفی را نسبت به خودتان و وظایفی را نسبت به زائران و موکب داران دیگری که در کنار شما فعالیت می‌کنند، دارید، که ضروری است به آن‌ها عمل کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در اولین توصیه خود به موکب داران به رعایت نظم و انضباط تأکید کرد و اظهار داشت: رعایت نظم و انضباط در کار، نشان از شیعه بودن ماست، چرا که اهل‌بیت(ع) همگی اهل نظم و انضباط بودند، بنابراین ضروری است خادمان با تقسیم‌کار، وظایف محوله را به‌طور دقیق انجام دهند و در کار یکدیگر دخالت نکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه خادمان باید تمیز و منظم باشند، مطرح کرد: خادمان لازم است با ظاهری آراسته و مرتب به زوار خدمت کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر لزوم توجه به نظافت و تمیزی موکب، بر اقامه نماز اول وقت نیز تأکید کرد و یادآور شد: خوب است که در موکب‌ها نماز به‌صورت جماعت اقامه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه خاطرنشان کرد: موکب داران سعی کنند ضمن هویت داشتن موکب، از نمود دادن آن خودداری کنند، چرا که اربعین نشان‌دهنده وحدت جهان اسلام است و همه باید سعی کنند که با برادران عراقی رفیق باشند.

وی با تأکید بر توجه به امور فرهنگی در پیاده‌روی اربعین، عنوان کرد: کارهای فرهنگی که در مسیر پیاده‌روی قابلیت اجرا دارد را حتماً انجام دهید و به آن حساس باشید.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با تأکید بر لزوم بصیرت افزایی در مسیر پیاده‌روی اربعین، گفت: موکب داران و خادمان باید بر ترویج مسائل معرفتی اقدام کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر توجه و حساسیت نسبت به مسائل محرم و نامحرم در پیاده‌روی اربعین، یادآور شد: پسندیده است که بانوان برای پیاده‌روی اربعین با محارم خود اقدام کنند.

وی در بخش پایانی با اشاره به پیاده‌روی جاماندگان اربعین، عنوان کرد: در روز اربعین حسینی انسان یا باید در کربلا باشد یا حسرت جا ماندن از زیارت را بخورد، بنابراین باید از مشابه‌سازی این پیاده‌روی خودداری و به برگزاری تجمعات و مراسم عزاداری پرداخت.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حمید افضلی دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور، علی اسلام‌خواه رئیس ستاد توسعه بازسازی عتبات عالیات البرز و تعدادی از موکب‌داران استان به بیان گزارش اقدامات، دغدغه‌ها و فعالیت‌های خود پرداختند.

در انتهای این مراسم نیز آقای کربلایی علی علی‌اکبری به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی بر مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) و اهل‌بیت پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha