جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زائرین اربعین حسینی

حوزه/جانشین ستاد اربعین خراسان شمالی با تأکید بر این که هیچ زائری بدون گذرنامه و ویزا به سمت مرزها حرکت نکند، گفت: زائران اربعین استان بدون ویزای معتبر به سمت مرز حرکت نکنند تا دچار مشکل نشوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، مهرداد ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان ستاد اربعین استان اظهار داشت: درخواست ما این است که هیچ زائری بدون گذرنامه و ویزا به سمت مرزها حرکت نکند.

وی افزود: گذر از مرز بدون گذرنامه و ویزا جدای از این که کار غیرقانونی بوده، شرعاً حرام است و مجازات ورود و خروج غیرقانونی به کشور عراق نیز 6 ماه تا 3 سال حبس است.

ابراهیمی از پیش‌بینی حضور ۹ هزار زائر استان در اربعین امسال خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد زائران خراسان شمالی در حماسه اربعین حسینی هفت هزار و 800 نفر بود که پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم به 9 هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج هزار و 376 نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: برای چهار هزار و 505 نفر از این تعداد ویزا صادر شده است.

جانشین ستاد اربعین خراسان شمالی اظهار داشت: هزینه‌ای که برای صدور ویزا به زائرین در نظر گرفته شده است کمتر از 200 هزار تومان است.

وی در خصوص بیمه زائران اربعین حسینی نیز افزود: بیمه زائران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این مهم در دل ویزا و روادید نهفته شده است.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به این که زائران ایرانی سفیران جمهوری اسلامی در کشور عراق هستند، گفت: امیدواریم میلیون‌ها زائری که به مراسم اربعین حسینی اعزام می‌شوند، مروج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و به‌دوراز هرگونه خرافات باشند.

وی افزود: زائران نباید حاکمیت کشور عراق را زیر سؤال ببرند و باید هماهنگی بیشتر و بهتری با مسئولان ستاد اربعین در کربلا داشته باشند.

جانشین ستاد اربعین خراسان شمالی با بیان این که جلسات متعددی در خصوص حماسه اربعین حسینی تا به الآن شکل‌گرفته به‌طوری‌که بیش از 50 مصوبه در این جلسات به تصویب رسیده است، اظهار داشت: کمیته‌های مختلف از قبیل اسکان و تغذیه، بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزشی، اعزام٬ ارزیابی و نظارت تشکیل و جلساتی در این خصوص برگزار شده است.

وی افزود: ایجاد نظم و امنیت یکی از اهداف ستاد اربعین بوده که چارچوب مبانی امنیتی لازم بسته شده و امیدواریم حماسه اربعین در قالب امنیتی پایدار و مستمر شکل گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه تردد زائران استان از مرز چزابه است، گفت: یک موکب در مرز مهران با همکاری شهرستان‌های شیروان، فاروج، راز و جرگلان و نهادهای استانی با ظرفیت اسکان پنج هزار نفر آماده پذیرایی از زائران خراسان شمالی است.

وی افزود: هم‌چنین دو موکب به نام اصحاب خراسانی و قمر بنی هاشم در شهر کربلا جهت پذیرایی و اسکان زائران خراسان شمالی برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای در خصوص برگزاری جلسات جهت آسیب‌شناسی و جمع‌بندی و هم‌چنین نشست خبری با خبرنگاران بعد از اربعین حسینی در دستور کار است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha