جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه تمرکز رسانه‌های دشمنان درهمایش اربعین بر روی این مراسم بزرگ است، گفت: اربعین یک همایش جهانی است که توجه جهانیان را به خود جلب می‌کند، پس می‌طلبد خبرنگاران و عکاسان به‌خوبی این همایش را در جهان نمایان نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در دیدار  اعضای ستاد اربعین شهرستان تاکستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، به برگزاری مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: چند سال است که مراسم اربعین در دنیا انعکاس وسیعی دارد و همه افکار و عقاید و سلایق جهانی را به داوری و قضاوت فرا می‌خواند.

وی افزود: در ظاهر، این مراسم این گونه است که عده‌ای از نقطه‌ای راه می‌افتند و در نقطه دیگری مراسمی برگزار می‌کنند، اما ما وقتی موفق هستیم که محتوا و معنی مراسم اربعین را به مردم دنیا بشناسانیم.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین ادامه داد: ما باید با رفتارمان مراسم اربعین را به یک مانور قدرت، وحدت و انسجام تبدیل کنیم و در نهایت معنای واقعی اربعین یعنی سعادت طلبی انسان را به نمایش بگذاریم.

وی بابیان اینکه تمرکز رسانه‌های دشمنان درهمایش اربعین بر روی این مراسم بزرگ است، عنوان کرد: اربعین یک همایش جهانی است که توجه جهانیان را به خود جلب می‌کند، پس می‌طلبد خبرنگاران و عکاسان به‌خوبی این همایش را در جهان نمایان نمایند.

امام جمعه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: باشکوه برگزار شدن اجتماع عظیم حسینی در روز اربعین بدون این که کسی حتی کوچکترین صدمه ای ببیند، نشانه عظمت حرکت عظیم اربعین است که در سایه همکاری و همدلی مردمان حاضر در این پیاده‌ روی عظیم شکل می‌ گیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به بیان حضرت امام صادق(ع) در رابطه با پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و عنوان داشت: امام(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: کسی‌که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمی که برمی‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌فرماید و یک درجه مرتبه‌اش را بالا می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی، داشتن رفتار و گفتار نیک را از آداب زیارت اربعین حسینی دانست و افزود: هر چند انسان در زیارت باید از سخنان خود بکاهد و پرحرفی گاهی سبب آسیب نیز می‌شود، اما در صورت سخن گفتن، باید مراقب رعایت ادب باشد.

عضو خبرگان رهبری، پرداختن مستمر به اذکار مختلف باید در مسیر پیاده‌روی اربعین مورد توجه قرار گیرد، عنوان داشت: در سفر اربعین باید از گناهان دور باشیم تا بتوانیم اجر و فضای معنوی سفر را درک کنیم.

وی اظهار کرد: حضور در راهپیمایی اربعین در واقع یک خلوت برای افراد است که دور از کشور خودشان و تعلقات طبیعی آن، به این حرکت عظیم الهی تعلق خاطر پیدا می‌کنند و نسبت به آن فکر می‌کنند و این تأثیر عمیق و نتایج مثبتی هم برای فرد و هم برای جهان اسلام دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha