شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مختاری

حوزه/امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه قیام عاشورا درس دین باوری، شجاعت، جسارت و امربه معروف ونهی ازمنکر را داد، گفت: ریشه همه آسیب ها به دلیل فاصله گرفتن از دین بوده و حرکت عظیم پیاده روی اربعین عظمت اسلام را در برابر استکبار نشان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند، اظهار داشت: امام حسین(ع) و نهضت عاشورا متعلق به تمام بشریت است که همه می‌توانند از این نهضت الگو برداری کنند.

وی با بیان اینکه از جلمه عوامل زنده نگه داشتن قیام عاشورا عزاداری و اشک ریختن برای امام حسین (ع) است، افزود: ریشه همه آسیب‌ها به دلیل فاصله گرفتن از دین است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: در مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) باید اهداف این امام و نهضت عاشورا به درستی تشریح و نسبت به قیام آن حضرت به جامعه و جوانان معرفی شود زیرا اگر تمام مردم دین و رهنمودهای ائمه را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، این فاصله گرفتن از دین رخ نمی‌دهد.

مختاری افزود: حرکت بزرگ اربعین عظمت اسلام و مسلمین و فرهنگ شیعه در ایستادگی و مقابله با استکبار را به جهانیان نشان می دهد و اگر امام حسین(ع) واهل بیت او به کربلا نمی‌رفتند امروز از عظمت و اقتدار مسلمانان به خصوص شیعیان اینگونه خبر نبود و استکبار در سرتاسر عالم تسلط پیدا کرده بود .

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی ادامه راه شهیدان کربلا است که با نثارجان خود به اسلام و فرهنگ شیعه عظمت بخشیدند، اظهار داشت: امروز مسلمانان می توانند با استکبار در جای جای جهان مبارزه نمایند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان داشت: امام حسین(ع) برای تمامی طبقات اجتماعی جامعه و برای همه سنین و نسل ها الگو و دوست داشتنی است و حرکت عظیم پیاده روی اربعین مانند یک مجلس روضه است که با حضور همه اقشار مردم جهان از تمامی قبایل برپا می‌شود .

استاد حوزه علمیه بیرجند گفت: قیام امام حسین(ع) احیای دین جد بزرگوارش را به همراه داشته و در عین حال درس مبارزه با ظلم و ستمگری و طرفداری از مظلومان را به همگان داد .

امام جمعه موقت بیرجند گفت: قیام عاشورا درس دین باوری، ایثار، شجاعت، جهاد در راه خدا، امر به معروف ونهی از منکر، روحیه ستیزه جویی، پرخاش گری و جسارت را در برابر حکام جور در مسلمانان ایجاد کرد و پیروان مکتب اهل بیت(ع) را به عنوان سرسخت ترین حامیان دین پیامبر معرفی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha