پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 429988
۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
فلسفی

حوزه/ رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان جنوبی گفت: زکات پیوند بین فرد و جامعه بوده و از محل جمع آروی زکات در خراسان جنوبی پروژه‌های عمرانی احداث و برای محرومان در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود.

حجت الاسلام حسین فلسفی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: از مردم استان خراسان جنوبی در مدت 6 ماه امسال یک ميلیارد و 415 هزار تومان زکات جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه از مبلغ زکات جمع آوری شده 112 میلیون تومان زکات واجب، زکات مستحبی 666 میلیون تومان زکات فطریه هم 637 میلیون تومان است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان جنوبی افزود: هزینه کرد زکات هم طبق آیین نامه ابلاغی به استان باید 60 درصد آن برای محرومان هزینه شود، در شش ماه امسال 70 درصد زکات برای محرومان هزینه شده و تنها 30 درصد در بخش پروژه های هزینه ای است.

فلسفی بیان داشت: موارد هزینه شده زکات در پروژه های مسجد، حسینیه، غسالخانه، خانه قرآن است و تا کنون 10 قنات مرمتی، 9 قنات احداثی انجام شده است.

وی بیان داشت: زکات مستحبی شامل زرشک، انگور، عناب و انار است که زکات جمع آروی شده در استان در زمینه پروژه‌های عمرانی و امور محرومان شامل تحصیل و جهیزیه مصرف می‌شود.

رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان جنوبی گفت: تعداد عاملین زکات در خراسان جنوبی 520 نفر است و تعداد نیروهای زکات 8 نفر که شامل 5 کارشناس، و سه نفر خدمات مشاوره ای است و افرادی هستند که بدون هیچ چشم داشت و منتی، به فقرا کار و کمک می‌کنند.

فلسفی افزود: یکی ا زموضوعت اساسی در مباحث مالی در قرآن کریم زکات است که 32 مرتبه ذکر شده و از این میزان 27 بار همراه با نماز بیان شده است.

وی با بیان اینکه نماز پیوند بین خالق و مخلوق است و زکات پیوند بین فرد و جامعه است، اظهار داشت: خشکسالی‌های متوالی و عدم کشت محصولاتی که مشمول زکات واجب می‌شود ستاد زکات خراسان جنوبی در بحث زکات مستحبی مانند طرح شجره طیبه، و محصولات باغی و جالیزی تلاش می‌کند.

رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در استان زکات واجب کمتر است و زکات مستجبی بیشتر است، گفت: مردم استان خراسان جنوبی به خاطر تقید و باورهای عمیق دینی در توجه به محرومان مورد تایید و تشویق شورای عالی زکات قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha