جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به پیاده‌روی زائران اربعین حسینی و پیاده‌روی زائران امام رضا (ع) گفت: پیاده‌روی برای زیارت ائمه اطهار(ع) دوره معرفت عملی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی در نشست هماهنگی پیاده‌روی 28 صفر، اظهار داشت: زیارت ائمه اطهار(ع) و پیاده‌روی به‌سوی بارگاه منور آن امامان همام یک دوره کاملاً معرفتی عملی و بسیار باارزش به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه منشأ پیاده‌روی 28 صفر مرحوم ابوترابی بوده، افزود: نفس مشقت پیاده‌روی و زیارت ائمه طاهرین مورد تمجید بوده و پاداش آن چند برابر است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: این رخ داد مهم تاریخی و مذهبی که مردم استان در آن شرکت می‌کنند بهترین نوع تبلیغ عاشقان ولایت برای نسل‌های آینده و یکی از زیباترین جلوه‌های اسلام که همان وحدت است، تبلور می‌یابد.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر، ۵۷ هزار زائر پیاده از خراسان شمالی عازم مشهد مقدس و زیارت حرم مطهر رضوی می‌شوند، گفت: ما باید بحث پیاده‌روی را به‌طورجدی دنبال کنیم؛ چرا که میزبان کسانی هستیم که از استان‌های دیگر وارد خراسان شمالی می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر این که باید در این حوزه بسترسازی‌های مناسب انجام شده و برخی امور نیز به مردم واگذار گردد، اظهار داشت: ما در این پیاده‌روی‌ها گرفتار تعارضات و ابداعات جدیدی شده‌ایم که ریشه‌یابی برای آن هم زمان می‌برد.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در 28 صفر امسال بیش از 57 هزار نفر به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که باید با استان خراسان رضوی در ارتباط با اسکان این افراد بحث و تبادل نظر شود.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: ما در حوزه استان خراسان رضوی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم درحالی‌که این استان باید بستری را فراهم کند که زائران اسکان یابند.

وی گفت: متأسفانه در ایام ۲۸ صفر برای اسکان مسئول خاصی وجود ندارد و بعضاً افرادی که برای اسکان مراجعه می‌کنند رقم‌های بالایی ارائه می‌دهند که این خود یک معضل حل نشده بوده و همچنان نیز باقی مانده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ملت ایران چه در پیاده‌روی اربعین و چه در پیاده‌روی برای زیارت امام رضا(ع) در این اجتماعات بزرگ شرکت گسترده‌ای داشته‌اند و آن را نماد عزت و ارادت به اهل‌بیت(ع) می‌دانند، یقیناً امسال نیز این اجتماعات به شکل گسترده و عظیمی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha