چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
انصاری

حوزه/مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سهم تولید کتاب در کشور را مناسب توصیف کرد و گفت: تسهیل در چاپ کتاب از ضروریات عرصه کتاب و کتاب‌خوانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب استان، سهم تولید کتاب در کشور را مناسب توصیف کرد و اظهار داشت: تسهیل در چاپ کتاب از ضروریات عرصه کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی با بیان اینکه سهم کتاب‌خوانی در کشور پایین است، افزود: سهم کشور در تولید کتاب و علاقه به نوشتن زیاد است، اما در حوزه کتاب‌خوانی تعداد علاقه‌مند رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام انصاری با تأکید بر این که باید سهمی برای نویسندگان و اهالی فکر سرمایه‌گذاری مناسب انجام شود، گفت: هزینه‌های سنگین در چاپ و انتشار یکی از دغدغه‌های نویسندگان است.

وی توجه به مراکز نشر و تیراژ بالا را از اولویت‌های مهم خواند و تصریح کرد: خوب نوشتن از نکات کلیدی در تألیف کتاب است اما خوانده شدن کتاب‌ها از نوشتن نیز مهم هستند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران یادآور شد: در زمینه تولید کتاب سرمایه کم نداریم و تعداد زیادی از اهالی فکر و ادب علاقه‌مند به نوشتن هستند که باید در زمینه رشد و توسعه کتاب‌خوانی تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: برای تحقق این امر باید اهالی علم و فرهنگ و کسانی که توانایی دست به قلم شدن دارند همت کنند و متولیان فرهنگی هم زمینه فعالیت را برای اهالی اهل‌قلم فراهم کنند.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: تسهیل در چاپ کتاب و حمایت از ناشران از دیگر اقدامات است که زمینه را برای توسعه و رشد فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه فراهم می‌کند.

وی افزود: کتاب در نظام جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا که در عصر امروز که هجمه‌های فرهنگی خانمان‌سوز دشمنان درصدد آسیب زدن به فرهنگ کشور ما است، این امر می‌تواند ما را مصون بدارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با تأکید بر اینکه کتاب‌خوانی باید از دوران قبل از دبستان آغاز شود، گفت: کتاب‌خوانی را باید از سنین کودکی در فرزندان خود نهادینه و آن‌ها را با مطالعه آشنا کنیم.

وی همچنین با اشاره به سیر تحول در کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: جبهه حق و ارزشی در مسیر تکامل کتاب ابتدای خوبی بوده است اما در مسیر عقب‌مانده‌اند.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان این که سهم کتاب‌خوانی در 20 درصد کشورهای پیشرفته در دنیا 70 درصد است، اظهار داشت: سهم کشورهای آفریقایی در کتاب‌خوانی تنها 3 درصد است.

وی با اشاره به اثرات نمایشگاه کتاب در کشور خاطرنشان کرد: امید است برنامه‌هایی از قبیل نمایشگاه کتاب برای جمهوری اسلامی ثمرات بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha