جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) گفت:‌ هر جمعی دارای سلایق مختلف است اما این سلایق نباید در کارهای جمعی مطرح شود زمانی که نیت‌های شخصی و سلیقه‌ای مورد توجه قرار گیرد، نتایج منفی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم که در سالن جلسات محراب انجام شد، با اشاره به این که از نظر اسلام جمع‌آوری هر کتاب و نوشته‌ای افتخار نیست، اظهار کرد: نوشته‌ها و کتاب‌هایی مورد استقبال قرار می‌گیرد که ارزشمند، استوار و با محتوا باشد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان این که دانش‌بنیان بودن برنامه‌های مختلف کشور با افزایش محتویات کتاب‌ها مرتبط است، اضافه کرد: دانش‌مدار شدن جامعه یکی از اهداف اصلی کشور مختلف است، چرا که اگر امور مختلف جامعه بر اساس علم و دانش دنبال شود رسیدن به نتیجه حتمی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که بر اساس علم و دانش کار خود را دنبال کند می‌تواند به اعتدال برسد، از واژه اعتدال استفاده‌های مختلف می‌شود، برخی به عنوان خط سیاسی از آن استفاده می‌کنند، اما اکنون به محتوای این واژه اشاره می‌شود و کاری به جناح خاصی نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از کتابخانه به عنوان یک درمانگاه نام برد و تصریح کرد: اگر این کتابخانه در یک مکان مقدس نیز قرار داشته باشد، احساس متفاوتی به افراد منتقل می‌شود به همین علت اگر به دنبال جامعه آرمانی و با نشاط هستیم باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهیختگان گمشدگان خود را در کتابخانه‌ها پیدا می‌کنند، مطرح کرد: کتابداران و کارکنان کتابحانه‌ها باید از یک فرهیختگی متفاوت متناسب با این مجموعه‌ها برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: هر چند برخی افراد در کتابخانه‌ها به خواندن کتاب‌های خود از جمله کتب درسی اقدام می‌کنند اما باید فضایی را ایجاد کنیم که افراد به سمت فرهنگ کتاب‌خوانی سوق داده شوند.

وی با بیان اینکه همکاری کتابخانه‌ها با یکدیگر دارای الزامات مختلفی است، اضافه کرد: فردی که به عنوان محور برای جمع کردن نمایندگان کتابخانه‌های تخصصی استان انتخاب می‌شود، باید علاوه بر اعتقادات دینی مطلوب بتواند با همگان تعامل کند و مقبول همگان باشد و از امکانات موجود به بهترین صورت استفاده کند و اگر مباحث حاشیه‌ای و خاصی است نباید آنها را در کار خود دخالت دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی یادآور شد: هر جمعی دارای سلایق مختلف است؛ اما این سلایق نباید در کارهای جمعی مطرح شود زمانی که نیت‌های شخصی و سلیقه‌ای مورد توجه قرار گیرد نتایج منفی را شاهد خواهیم بود؛ فردی که به دنبال جمع کردن نمایندگان کتابخانه‌های تخصصی استان است، باید سلایق مختلف در کنار یکدیگر نگه داشته و با رویکرد حق‌پذیری خود بتواند کارها را دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه شورای سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم باید آسیب‌زدایی را مورد توجه قرار دهد، عنوان کرد: فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی می‌تواند نقشه راه مطلوبی برای این شورا باشد، وقتی بتوانیم یک قدرت جامع را در عرصه کتابخوانی رقم بزنیم بسیاری از آسیب‌های خانواده‌ها را با مشغول کردن جوانان به کتابخوانی از بین می‌بریم.

امام جمعه قم ادامه داد: شهر قم به برکت حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) به دست آوردهای بسیاری از جمله کتابخانه‌های تخصصی و مراکز مختلف علمی و پژوهشی رسیده، شورای سیاست‌گذاری کتابخانه‌های تخصصی استان قم نیز برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت باید به دنبال توسل به این بانوی کریمه باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha