یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
غرفه دانشگاه مذاهب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان این که کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به معرفت و بندگی است، گفت: دین اسلام نیز بر خواندن و نوشتن بسیار سفارش و تأکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه کتاب استان اظهار داشت: دین مبین اسلام بر علم، خواندن و نوشتن تأکید بسیار زیادی دارد.

وی افزود: مردم باید بدانند کتاب بهترین دوست و هم‌نشین انسان است و خواندن کتاب‌های مفید هیچ‌وقت ضرری به انسان نمی‌زند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه کتاب بهترین راهنما برای رشد علمی و فرهنگی جامعه و رسیدن انسان به تعالی است، گفت: همچنین کتاب وسیله و ابزاری برای جهل زدایی و بصیرت افزایی است.

وی اظهار داشت: دلیل بیشترین عقب‌ماندگی‌ها همان جهل و جهالت است و قرآن کریم هم‌قلم را برای کنار زدن جهل مهم می‌داند و بایستی با دشمن جهل و جهالت جنگید.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: کتاب همانند رفیقی است که راه کمال و مسیر رشد را نشان می‌دهد و بدون زحمت ما را با همه فرهنگ‌های دنیا آشنا می‌کند.

وی با بیان اینکه کتاب ما را در مسیر انسانی راه نمایی می‌کند، بنابراین بایستی در سید کالای ما نقش اساسی را داشته باشد، تأکید کرد: کتاب در سبد کالای زندگی ما بهترین تحفه است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه کتاب طعامِ فکر است، گفت: برای طعام روح و جانمان نیز علاوه بر طعام جسم باید تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه کتاب در استان، گفت: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه عاملی برای تحول فرهنگی استان باشد و نوک قلک یک دانشمند همان تفنگ رزمنده است که جهل و جهالت را دور می‌کند.

وی نمایشگاه کتاب را مکانی برای تغذیه فکری دانست و افزود: انسان از این طریق می‌تواند تا یک سال بیمه شود و در کالای رندگی ما بهترین تحفه کتاب است و توسط این نمایشگاه‌ها می‌توانیم با فضای کتاب و کتاب‌خوانی آشنا شویم.

گفتنی است، دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی تا هشتم آبان ماه جاری در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برپا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha