شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان

حوزه/ امام جمعه موقت شاهرود گفت: روحانیون در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و تأثیر آن در افکار عمومی، اظهار داشت: روحانیون باید در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه گام بردارند و ترویج این فرهنگ در جامعه از جمله وظایف روحانیون است.
امام جمعه موقت شاهرود تصریح کرد: روحانیون نقش محوری در راستای ترویج و تبلیغ و گسترش فرهنگ‌های دینی و علمی در جامعه دارند و اهمیت این نقش بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به اهمیت حوزه کتاب‌خوانی و مطالعه افزود: تلاش داریم تا کتابخانه ادیان و فرق نوظهور در شهرستان شاهرود راه‌اندازی شود.
حجت الاسلام عبداللهیان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ترویج، گسترش و توسعه کتابخانه‌های مساجد روستایی و تخصصی حوزه دین و ترویج و تعمیق فرهنگ مطالعه، کتاب و کتاب‌خوانی در بین عموم مردم به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان تلاش‌های ویژه و چشمگیری را داشته است.
وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها و نهادهای دیگر نیز در راستای ترویج و توسعه و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه نقش دارند، گفت: نقش شبکه‌های تبلیغی نظیر روحانیت، مبلغان، هیأت‌های مذهبی، ائمه جماعات، مراکز و مؤسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی در راستای ترویج، توسعه، تبیین و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه‌محوری و حائز اهمیت است.
امام جمعه موقت شاهرود تصریح کرد: باید اهمیت و جایگاه و ضرورت فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان آحاد مردم جامعه تبیین، تبلیغ و تشریح شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha