جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی

حوزه/معاون جامعه مدرسین گفت: یتیم نوازی و دستگیری از نیازمندان را از سیره نورانی کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی(ع) بیاموزیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و گرامیداشت هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان اظهار داشت: یکی از اموری که به طور خاص مورد سفارش و تاکید آموزه های دینی ما واقع شده ، بحث کفالت و اکرام ایتام و افراد بی سرپرست و نیز اطعام نیازمندان است که چه در آیات نورانی قرآن کریم و چه در احادیث صادره از ناحیه معصومین(ع) به این مساله اشاره شده که اکرام یتیم موجب دوستی خداوند، آسایش در دنیا و آخرت، بازدارنده از کبر و غرور و دوری از محنت های مالی است.

وی اضافه کرد: بر اساس تعالیم دینی ما، یکی از ملاک های ایمان حقیقی به خدای متعال، اکرام ایتام و انفاق نیازمندان جامعه است، ضمن آن که اساساً دستگیری از فرد نیازمند و محروم یک وظیفه انسانی و برآمده از وجدان بشریت محسوب می شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: این مهم به خصوص در شرایط امروز کشور ما از اهمیت خاصی برخوردار است، چه آن که در شرایط کنونی کشور، خانوار هایی که زیر خط فقر زندگی می کنند نسبتاً زیاد هستند و نباید آن ها را از یاد بُرد.

وی گفت: امروز بسیاری از خانواده ها هستند که واقعا در تهیه ارزاق زندگی، گوشت و میوه و حتی داروی مورد نیاز خود به شدت تحت فشار و مضیقه هستند و کم نیستند کسانی که واقعاً  در تامین نیازهای اولیه زندگی خود جهت استمرار حیات آبرومندانه با مشکل جدی روبرو می باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha