پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سیف‌الله دهقانی خطیب جمعه بهاباد

حوزه/ خطیب جمعه شهرستان بهاباد به انتخاب شعار سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: فرهنگ کار در جامعه باید ترویج یابد تا مشکلات اشتغال و تولید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام سیف‌الله دهقانی، صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار داشت: در شب‌های قدر درب‌های توبه و استغفار باز است و خداوند بندگان خود را مورد اکرام ویژه قرار می‌دهد.

وی با بیان این که در طول سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد و این شب، شب نزول قرآن و شب فرود آمدن ملائکه است و احیای شب‌های قدر از هزار ماه بهتر است، گفت: حرمت ماه رمضان و شب‌های قدر باید حفظ شود، در این ماه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم.

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به فضیلت نیایش سحرگاهی، خاطرنشان کرد: همه سحرها با فضیلت است، اما سحرهای شب‌های قدر از فضیلت بیشتری برخوردار است، این افرادی که سحر را درک می‌کنند و با خدا راز و نیاز می‌کنند به مقام والایی دست پیدا می‌کنند.

خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه شب قدر شب برکت، رحمت و مغفرت الهی است، شبی که در لحظه لحظه‌اش خدا جاری است، افزود: بدون شک لیله ‌القدر نماد کامل و بهترین زمانی است که می‌‌توان با درک معنوی آن به مراد و مطلوب خود رسید و از جهت ارزشمندی این زمان، می‌‌توان یقین کرد که همه برکات و فیوضات رحمانی با توسل در شب قدر و مناجات و دعا با رعایت سایر شرایط آن، به انسان رسیده و دعایش را مستجاب می‌‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهاباد در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب شعار سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: فرهنگ کار در جامعه باید ترویج یابد تا مشکلات اشتغال و تولید برطرف شود.

حجت‌الاسلام دهقانی تصریح کرد: اقتصاد و تولید و اشتغال اولویت اصلی و اول کشور و جامعه است و مسئولان باید نسبت به تحقق شعارهای مقام معظم رهبری کوشش بیشتری کنند تا این شعارها محقق شود.

وی، ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری را یکی از راهبردهای شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید در جامعه نهادینه شود و نقش دستگاه‌های فرهنگی از جمله حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در این زمینه سنگین است و باید به دقت این مهم را مد نظر داشته باشند.

امام جمعه بهاباد، سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت الگوی مصرف، اخلاق عمومی، گفتمان‌سازی و اقتصاد مقاومتی، آسیب‌ها و سرمایه‌های اجتماعی را از اولویت‌های اصلی جلسات شورای فرهگ عمومی  برشمرد و عنوان کرد: در هر جلسه باید روی این بندها بحث و تبادل نظر شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha