جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد هادی مفتح

حوزه/ جرج جرداق، آن قدر مبهوت عدالت و کلام حضرت علی(ع) می شود، که نهج البلاغه ربا قرآن ا مقایسه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) گفت: امام اول شیعیان ویژگی های زیادی داشت، توجه به هر کدام از شاخصه چون هم نشینی و سرپرستی با یتیمان، فقرا، درماندگان، مبارزه با ظلم و ستم، قضاوت های عادلانه و ده ها مورد دیگر می تواند زندگی و بلکه بالاتر جامعه ای را متحول کند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: از نکات قابل توجه و بارز زندگی حضرت علی(ع)، عدالت محوری بود؛ عدالتی که حتی جرج جرداق مسیحی تنها می فهمد، سخن می گوید، می نویسد، تألیف می کند، ولی متأسفانه ایمان نمی آورد و در همان مسیر سابق باقی می ماند تا از دار دنیا می رود و تنها از دریای جوشان علم حضرت بهره مند می شود.

وی عنوان کرد: جرج جرداق آن قدر مبهوت عدالت و کلام حضرت علی(ع) می شود، که نهج البلاغه را  با قرآن  مقایسه می کند.

حجت الاسلام و المسلمین مفتح ابراز داشت: عدالت حضرت آنچنان است که دوست و دشمن را جذب و شیفته خود می کند و در این عدالت سهمی برای برادر قائل نمی شود و همه را به یک چشم می بیند و قضاوت می کند؛ جامعه نیاز به این عدالت دارد برای رسیدن به این عدالت، فرسنگ ها و بلکه سالها راها است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: عدالت حضرت ستودنی است، چون در عمل ثابت قدم بود، مجری عدالت بود، انسانها برای ایشان فرقی نمی کرد، حق، حق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha