جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی

حوزه/ رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از خبرنگاران رسانه های جمعی خواست در همه حال به حفظ و تقویت مصالح و منافع ملی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید اهل رسانه، محمود صارمی اظهار داشت: همه خبرنگاران با وجود اختلاف دیدگاه و سلیقه در عرصه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی باید در زمینه حفظ و تقویت منافع و مصالح ملی، متحد و یکپارچه باشند و در این باره با احساس مسئولیت در رسانه های خود کار کنند.

وی با تاکید بر لزوم تعهد و تخصص لازم برای فعالیت خبرنگاری سالم در جامعه اسلامی گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه چنانچه در کار خود صداقت و تعهد و تخصص لازم را نداشته باشند در انتشار اخبار و تولید مطالب و انعکاس آن ها با مشکل جدی مواجه شده و چه بسا باعث ایجاد تنش ها و مشکلات فراوانی برای جامعه شوند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش و جایگاه مهم و حساس خبرنگاران در امر جریان سازی و مطالبه گری مسایل کلیدی کشور افزود: فعالیت صحیح و درست خبرنگاران و رسانه ها باعث می شود که جامعه به سمت رشد و پیشرفت حرکت کرده و در عین حال افراد جامعه از یک امنیت فکری و روانی مناسبی برخوردار باشند.

وی بیان داشت: در واقع خبرنگاران به عنوان وجدان آگاه و بیدار جامعه و کسانی که تریبون هایی برای بیان مسایل و انتقادات سازنده در اختیار دارند، باید بکوشند ضمن نشان دادن آسیب ها به ارایه راهکارها نیز بپردازند و در عین حال در فضایی توام با آرامش به رسالت خبری خود مشغول باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha