جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، نماز باشکوه عید فطر را تجلی زیبای وحدت و یکپارچگی امت اسلام توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در کلام نورانی ائمه اطهار(ع) اگر دقت کنیم به خوبی متوجه می شویم که عید سعید فطر از جمله اعیاد بسیار بزرگ و با فضیلتی است که خود دارای آداب ویژه ای از جمله نماز باشکوه و وحدت آفرین صبح عید است.

وی افزود: نماز عید فطر حقیقتاً تجلی وحدت امت اسلام و یکپارچگی زیبای آن ها در برابر دشمنان اسلام و قرآن است که به لطف الهی سال به سال با شکوه و عظمت بیشتری در سرتاسر ایران اسلامی و دیگر کشورهای مسلمان برگزار می شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین عید فطر را جشن بازگشت انسان به سوی خدای متعال و دوری او از گناهان و معاصی دانست و گفت: با توجه به آموزه های دینی ما مبنی بر این که هر روزی که در آن انسان گناه نکند، برایش عید است، لذا عید فطر ، روزی است که ما پس از یک ماه روزه داری و عبادت و مناجات و انس با قرآن و دعا ، بیش از دیگر ماه های سال به خدا نزدیک شده ایم و باید بکوشیم که این پیوند و ارتباط را همچنان حفظ و بلکه تقویت کنیم.

وی یادآور شد: البته لازمه تحقق این مساله آن است که ما روحیه تقوا مداری و پرهیزگاری را در خود کماکان حفظ کنیم و این که به تعبیر زیبای امام راحل همیشه این مساله را در نظر بگیریم که عالم محضر خداست و در محضر خدا نباید معصیت کرد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha