دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتابخانه حضرت معصومه(س)

حوزه/ دبیر سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم گفت: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) ظرفیت مطلوبی است که باید به صورت گسترده‌تری از آن استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محمدی شجاعی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن جلسات محراب انجام شد، با اشاره به اینکه در قالب این شورای سیاست‌گذاری ۱۶ نفر از مدیران کتابخانه‌های تخصصی استان قم گردهم آمده‌اند، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت این شورا ۳۲۰ میلیون تومان تخفیف در راستای خرید کتاب برای استان قم دریافت کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه نخستین مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم با عضویت ۲۲ نفر در دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده، عنوان کرد: ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی شورای سیاست‌گذاری این مجموعه انتخاب شده‌اند تا پیگیر امور مرتبط باشند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم، خاطرنشان کرد: در قالب این شورا برنامه‌هایی را دنبال کرده تا کتابخانه‌ها بتوانند با یکدیگر ارتباط و تعامل بیشتری داشته باشند و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنند.

وی از امضای تفاهم‌نامه با کتابخانه ملی یاد کرد و گفت: مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان برنامه‌های مطلوبی را دنبال کرده است تا بتواند در سطح ملی و فراملی فعالیت خود را گسترش دهد.

محمدی شجاعی ادامه داد: استان قم تنها استانی است که کتابخانه‌های تخصصی بسیاری را به خود اختصاص داده؛ در این کتابخانه‌ها دو میلیون و ۸۰۰ هزار جلد کتاب داریم به همین علت محققان و پژوهشگران بسیاری از این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای امضای تفاهم‌نامه با کتابخانه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مرحله نخست به دنبال جلوگیری از موازی‌کاری‌ها بوده؛ اما اکنون به نتایج بسیاری رسیده‌ایم و هشت مورد کتابخانه جدید درخواست عضویت در این مجمع را دارند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم با تاکید بر این که برنامه‌های کوتاه و بلند مدت برای این شورا تدوین شده، اظهار کرد: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها ظرفیت مطلوبی است که باید به صورت گسترده‌تری از آن استفاده شود به همین علت شورای سیاست‌گذاری مجموعه کتابخانه‌های تخصصی استان قم آمادگی دارد تا از نیروی انسانی و کتاب‌های موجود برای تقویت این مجموعه استفاده کند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha