جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احمدی فرد

حوزه/مدیر ستاد اقامه نماز خراسان ‌شمالی گفت: جریان کربلا مواجهه دو مکتب تربیتی فاطمی و ابوسفیانی است.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تسلیت شهادت حضرت رقیه(س) اظهار داشت: واقعه عاشورا یک روز بوده، ولی چنان در دل مردم و وجدان بشریت نفوذ کرده است که در طول تاریخ و تا ابدیت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که حادثه کربلا کلاس درس و دانشگاه بزرگی برای همه ما است، افزود: جریان کربلا مواجهه دو مکتب تربیتی فاطمی و ابوسفیانی است.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با بیان اینکه درس عاشورا نه مذاکره بلکه عزتمندی و غیرت داشتن است، تصریح کرد: در مقابل دشمن تدافع معنا ندارد بلکه باید در مقابل آمریکا و اسرائیل و دشمنان تهاجم داشته باشیم.

وی اظهار داشت: امروز اگر بخواهیم فرزندان ما مهدی یاور شوند در وهله نخست باید مهدی باور باشند باید برای روح و روان فرزندان خود برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی درباره تأثیرات سوء فضای مجازی بر زندگی فرزندان نیز گفت: والدین باید گام‌های تربیتی را پله‌پله در جهت تربیت فرزندان طی کنند. امروز حزب‌اللهی‌ها پرچم‌دار جامعه هستند اما باید در عرصه تربیتی هم جلودار و الگو باشند.

وی افزود: در دانشگاه تربیتی حضرت اباعبدالله(ع)، قرآن، حضرت زینب(س)، حضرت ابوالفضل عباس(ع)، حضرت علی‌اکبر،حر بن یزید ریاحی؛ حضرت رقیه جزو اساتید هستند و حتی مراجع تقلید ما از نوزاد شیرخواره‌ای چون علی‌اصغر(س) درس می‌گیرند.
حجت‌الاسلام احمدی فرد گفت: پیر و جوان، زن و مرد و کودک و نوجوان در دانشگاه تربیتی امام حسین(ع) جزو دانشجویان قرار می‌گیرند و هرکس به‌اندازه ظرفیت خود درس می‌گیرد و تربیت می‌شود.

وی با بیان این که باید در طول زندگی خود همواره در مسیر سیدالشهدا(ع) گام برداریم، تصریح کرد: بر اساس درس‌های عاشورا باید تلاش کنیم تا جامعه اسلامی ما از ظلم و ستم و بی‌عدالتی مصون بوده و در آن عدالت، محبت و اخلاق دینی حکم‌فرما باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha