جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 429218
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
آیت الله بشیر النجفی

حوزه/ حضرت آیت الله نجفی در دیدار جمعی از مؤمنین از داخل و خارج عراق گفتند :کاش می توانم پرچم به دست بگیرم و در پیش روی موکب های حسینی حرکت کنم؛ چرا که این شرفی برای تمامی خادمان اهل بیت (علیهم السلام) است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف از شیخ عباس انصاری معتمد معظم له در استان دیالی عراق و هیئت همراه استقبال کردند و توصیه هایی را برای مؤمنین بیان کردند.

حضرت آیت الله نجفی تاکید کردند: احیای شعائر حسینی، در واقع تقدیم تمامی داشته های گرانسنگ و با ارزش در دفاع از اهل بیت (علیهم السلام) و راه آنان و مقابله در برابر توطئه های دشمنان آنان است.

ایشان تاکید کردند: کاش می توانم پرچم به دست بگیرم و در پیش روی موکب های حسینی حرکت کنم؛ چرا که این شرفی برای تمامی خادمان اهل بیت (علیهم السلام) است.  

شیعه حقیقی باید به راه اهل بیت (ع) پایبند و مزین به اخلاق آنان باشد

حضرت آیت الله نجفی همچنین در دیدار جمعی از مؤمنین از داخل و خارج عراق بر اهمیت محاسبه نفس و دقت در رفتار های فردی و اصلاح اشتباهات تاکید کردند و افزودند: محاسبه نفس راهی برای ارتقای رفتار فردی در مراتب تقوا است.

ایشان تصریح کردند: بر هر فردی واجب است که به راه و روش اهل بیت (علیهم السلام) پایبند و مزین به اخلاق ایشان باشد تا هر فردی شیعه حقیقی باشد.

خطبا باید قبل از بیان روایات بر منبر، آن ها را مورد بررسی قرار دهند

حضرت آیت الله بشیر نجفی تاکید کردند: خطبا باید قبل از بیان روایات بر منبر حسینی، آن ها را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند.

معظم له در دیدار جمعی از مهمانان داخلی و خارجی بر اهمیت بررسی زمانی و سندی روایات و اطمینان از آن و فهم متون از نصوص روایت شده در شریعت اسلامی به ویژه آنچه مرتبط با واقعه دردناک کربلاست، تاکید کردند.

ایشان ادامه دادند: احیای شعائر حسینی، در واقع احیای دین و شعائر دینی است و مؤمنین باید در احیای شعائر حسینی ثابت قدم باشند؛ چرا که در آن خشنودی خداوند سبحان و رسولش (ص) و اهل بیت (ع) است.

مؤمنین مهاجر باید با شیوه تربیتی و اخلاقی اهل بیت (ع) آشنا شوند

سید محمد الموسوی از بریتانیا با آیت الله نجفی دیدار کرد و در این دیدار پیرامون اوضاع اقلیت های اسلامی مهاجر و دور از وطن و تلاش برای آگاهی آنان از فقه اسلامی محمدی اصیل و گسترش روابط با نجف اشرف بحث و گفتگو کردند.

حضرت آیت الله نجفی تاکید کردند: مؤمنین در دیار غربت باید با شیوه تربیتی و اخلاقی اهل بیت (علیهم السلام) آشنا شوند، عمل به آن را تشویق کنند و آن را در زندگی روزانه خود پیاده کنند تا مبلغین حقیقی اهل بیت (ع) باشند.

حمایت از خانواده های شهدا بر تمامی عراقی ها واجب است

حضرت آیت الله نجفی در سخنان خود با جمعی از شیعیان شهر یوسفیه بغداد بر ضرورت حمایت از خانواده های شهد و تأمین زندگی کریمانه برای آنان تاکید کردند.

ایشان با بیان اینکه اوضاع معیشتی اسف بار هزاران خانواده شهید در عراق می طلبد که خیرین عراقی و غیر عراقی برای پایان رنج های آنان حمایت کنند، اشاره کردند: به خاطر اشغال نیرو های تروریستی، در تمامی شهرها خانواده های شهید حضور دارند و حمایت روانی و مادی از ایتام واجب و امانتی بر گردن تمامی عراقی ها است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha