پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون امور طلاب حوزه فارس

حوزه / معاون امور طلاب حوزه علمیه فارس گفت: طلابی که گذرنامه نداشته و یا اعتبار گذرنامه آنها رو به اتمام است، در صورت داشتن معافیت تحصیلی، برای دریافت گذرنامه جدید باید درخواست خروج از کشور را به این معاونت ارائه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی امین در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اینکه معاونت امور طلاب حوزه علمیه فارس در حال تسهیل فرایند خروج طلاب از کشور پ برای شرکت در مراسم اربعین سید و سالار شهیدان، گفت: طلاب درخواست خروج از کشور خود را به روزهای آخر موکول نکنند و برای ثبت درخواست به مدارس علمیه محل تحصیل  مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی با مسؤول نظام وظیفه استان در رابطه با خروج طلاب از کشور در اربعین 96 تصمیم بر آن شد تا طلبه ای که پس از ثبت خروج از کشور، موفق به خروج از کشور نشده است؛ برای ابطال درخواست خود نیاز به مراجعه به نظام وظیفه استان ندارد و تنها با ارسال اسکن گذرنامه خود به معاونت امور طلاب فارس، خروج از کشورمورد نظر باطل می شود.

معاون امور طلاب حوزه  علمیه فارس ادامه داد: طلابی که گذرنامه نداشته و یا اعتبار گذرنامه آنها رو به اتمام است، در صورت داشتن معافیت تحصیلی، برای دریافت گذرنامه جدید باید درخواست خروج از کشور را به این معاونت ارائه کنند.

حجت الاسلام فقیهی با تاکید طلاب بر ضرورت دقت در تاریخ خروج، گفت: این خروج باید در ایام اربعین باشد که در این باره پس از ثبت درخواست و دریافت پیامک به پلیس +10 مراجعه کنند. البته طلابی  که کمتر از 18 سال سن دارند، نمی توانند از طریق معاونت امور طلاب درخواست خروج خود را ثبت کنند باید با ولی و سرپرست خود به پلیس +10 مراجعه و از آن مسیر پیگیری لازم را انجام دهند .

وی یادآور شد: طلاب بالای 18 سال نیازی به حضور در نظام وظیفه جهت ثبت در سامانه نظام وظیفه برای خروج از کشور را ندارند و این امر مهم با حضور در معاونت امور طلاب فارس انجام خواهدگرفت.

معون امور طلاب حوزه علمیه فارس در پایان گفت: تا کنون 300 نفر از طلاب استان در خصوص شرکت در مراسم اربعین اقدامات لازم را انجام داده و پیش بینی می شود از مدارس علمیه فارس حدود 1100 نفر در این مراسم شرکت فعال داشته باشند .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha