دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دوره مهارت افزایی

حوزه/چهارمین روز دوره‌های دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی اربعین، با حضور بیش از ۲۲۰ نفر از اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام سیدهادی سیدوکیلی، استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در کارگاه«معرفی گروه‌های انحرافی»، به موضوع « فرقه‌های مختلف و جریان‌های فعال در همایش پیاده روی اربعین» پرداخت.

وی با اشاره به اینکه سفر اربعین یک سفر معنوی است، عنوان کرد: هدف از زیارت اربعین، زیارت به معنای مرسوم نیست و این سفر یک مصلحت سلوکیه است.

استاد جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد: سلوک مردم عراق با ما بسیار متفاوت است؛ آنان با تمام جان و دل در خدمت زائران اربعین حسینی هستند، به گونه ای که انسان را به تعجب وا می دارد.

حجت الاسلام  سیدوکیلی با بیان اینکه در مسیر پیاده روی اربعین باید از دنیا گذشت، تأکیدکرد: در مسیر پیاده روی اربعین باید با ترویج فرهنگ ناب تشیع، تحولی مثبت ایجاد کنیم که این کار نیاز به تلاش گسترده دارد.

وی ادامه داد: مبلغان دینی باید با محبت با مخاطبان خود ارتباط چهره به چهره برقرار کنند و مفاهیم فکری، فرهنگی و قرآنی را به زائران انتقال دهند.

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برای آشنایی طلاب زائر به احزاب سیاسی فعال عراق اشاره کرد و افزود: مهمترین حزب فعال در عراق، «حزب الدعوه الاسلامیه» است که فعالیت بسیار پررنگی در این کشور دارد.

حجت الاسلام سیدوکیلی در ادامه به جریان «پان عربیسم» و جریان حزب العمل نیز اشاره کرد و گفت: انگلستان حامی جریان شیرازی است، این جریان شعار احیای شعائر را سر می دهند، اما منظور آنها از شعار حسینی، قمه زنی است.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha