شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ چهارمین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین پورسید آقایی گفت: حجم انبوه درس‌های حوزه نباید موجب شود که اطلاعات افزایی جایگزین مهارت افزایی در حوزه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین پورسید آقایی در چهارمین اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی در مدرس علمیه دارالشفای قم به بیان مطالبات اساتید در خصوص مسائل مربوط به مراکز و رشته‌های تخصصی پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین اجلاسیه گفت: بسیار مناسب است در این اجلاسیه ها گزارشی از اجلاسیه های قبلی و کارهایی که انجام شده است ارائه شود و مشخص شود برای برطرف کردن مشکلات چه کاری صورت گرفته است که باعث می‌شود با جدیت بیشتری به دنبال بررسی مشکلات باشیم.

مدیر مرکز تخصصی موعود بیان کرد: لزوم ارتقای دفتر هماهنگی امور تخصصی به معاونت، عدم جایگاه مناسب اساتید مراکز تخصصی در ساختار حوزه، نظارت و ارزشیابی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و مدیریتی بر اساس شاخص‌های تخصصی و نظرسنجی از طلاب، ارتقای سطح آموزشی و مدیریتی طلاب و معاونان از طریق کارگروه‌های مناسب ازجمله مسائل مطرح‌شده در این کمیته بود.

اختصاص بخش قابلی توجهی از بودجه حوزه به مراکز تخصصی، استفاده از ظرفیت‌های نظام برای کمک به مراکز تخصصی، رصد نیازهای علمی جامعه در مراکز تخصصی، ساخت یک مجتمع مراکز تخصصی حوزه علمیه قم و نبود هیئت‌علمی دیگر پیشنهاد مطرح‌شده توسط حجت الاسلام و المسلمین پورسید آقایی بود.

وی تأکید کرد: حجم انبوه درس‌های حوزه نباید موجب شود که اطلاعات افزایی جایگزین مهارت افزایی در حوزه شود.

مدیر مرکز تخصصی موعود گفت: باید مراکز تخصصی را به انتشار یک مجله علمی پژوهشی و یک مجله علمی ترویجی ملزم شوند.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha