چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام فولادی / هرمزگان

حوزه / حجت‌الاسلام فولادی گفت : مراسم معنوی اعتکاف امسال در بیش از ۹۰مسجد استان هرمزگان برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد فولادی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، اظهار داشت: امسال پس از چندسال محدودیت‌های کرونایی مراسم اعتکاف به‌صورت کاملا حضوری در بیش از ۹۰ مسجد استان برگزار می شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۷ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در سراسر استان حاضر می شوند که با برنامه‌های متنوع از برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن، اقامه نماز جماعت، سخنرانی مذهبی، مولودی‌خوانی و گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، بررسی هجمه‌های دشمنان علیه ایران در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآور شد: علاوه بر مبلغان و روحانیون مستقر در هر منطقه، تعدادی مبلغ ملی نیز به‌صورت چرخشی در نقاط مختلف استان حضور می‌یابند.

حجت‌الاسلام فولادی عنوان کرد : مبلغین مطالب تبیینی و معارف، معالم قرآن و اهل‌ بیت(ع) را به معتکفان ارائه خواهند داد؛ این مباحث با پیوست‌هایی همچون جهاد تبیین، امید آفرینی در جامعه و دعوت به وحدت و همدلی همراه می‌شوند؛ همچنین تقارن مراسم اعتکاف با ایام‌الله دهه فجر، فرصت خوبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب و معارف اسلامی است که در دستور کار مبلغان قرار دارد.

وی همچنین اظهار کرد: دعوت از قاریان و اساتید و چهره‌های برجسته قرآنی استان و حضور در مراسم معنوی اعتکاف در جای‌جای استان جهت برپایی محافل انس با قرآن کریم نیز در دستور کار قرار دارد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: وظیفه داریم در راستای بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی فعالیت ویژه‌ای انجام داده و با توجه به هجمه‌های اخیری که دشمنان با انجام انواع عملیات فریب علیه نوجوانان و جوانان صورت دادند با روشنگری اساسی در این زمینه صورت دهیم که اعتکاف محل مناسبی برای تبیین مسائل مختلف برای آحاد مردم است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha