جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم برقعی جهاد تبیین

حوزه/ برقعی با بیان اینکه خانواده شاهد و ایثارگر باید در عرصه جهاد تبیین بدرخشند، بر لزوم فعالیت خانواده شاهد و ایثارگر در عرصه جهاد تبیین به صورت شبکه ای تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم سیده زهره برقعی در نشست هم اندیشی خانواده شاهد و ایثارگر که با موضوع «جهاد تبیین» و با حضور ۲۰۰ نفر از اساتید، طلاب و کارمندان خانواده شاهد و ایثار این مؤسسه علمی حوزوی در سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: در آستانه دهه مبارکه فجر و ولادت امام جواد علیه‌السلام و امام علی علیه‌السلام هستیم که تبریک عرض می‌کنم.

وظیفه ما پاسداشت خون شهدای والامقام است

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: شهدای والامقام هر چه داشتند، در راه انقلاب دادند و بالاترین سرمایه وجودی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و امروز ما وارث این شهیدان هستیم که آزادی، امنیت، زندگی، تقوا، تدین و غیره را برای ما به ارمغان آوردند.

برقعی با بیان اینکه به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، تلاش برای پاسداری از خون شهدا کمتر از شهید شدن نیست، تصریح کرد: امروز وظیفه ماست که از این خون‌ها پاسداری کنیم و نگذاریم که این خون‌ها پایمال شود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در سخنانی فرمودند: «دشمنان می‌خواهند یاد شهدا احیا نشود برای اینکه جاده شهادت کور بشود. تجربه کرده‌اند که وقتی نام شهدا با عظمت برده می‌شود، جوان امروز که نه دوره جنگ را دیده و نه دوره امام را وقتی می‌فهمد که یکجایی در آنطرف منطقه دارند با دشمنان می‌جنگند، پا می‌شود می‌رود حلب، بوکمال، زینبیه، بنا می‌کند جنگیدن و به شهادت هم می‌رسد».

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: شما خانواده شاهد و ایثارگر بعد از شهدای بزرگوار، مسئولیتی سنگین تر از قبل به عهده دارید و آن، پاسداری از خون شهدای والامقام است.

طلاب خانواده شاهد و ایثارگر وظیفه تبیین و روشنگری دارند

برقعی بیان داشت: اگر یاد و احترام به شهدا در جامعه زنده باشد، جوان ما وقتی ارزش شهادت را بداند، هر جا احساس تکلیف کند، ورود پیدا می‌کند و اینگونه خط شهادت زنده می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: شما به عنوان طلبه و در عین حال، خانواده معظم شاهد و ایثارگر، وظیفه تبیین و روشنگری جامعه را دارید، بنابراین تکریم و بزرگداشت شهدا و ایثارگران باید بیشتر توسط خانواده شاهد باشد تا دیگران از آنها الگو بگیرند.

لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن تجلیل از فعالیت‌ها و اقدامات خانواده شاهد و ایثارگر در عرصه جهاد تبیین و گرامیداشت یاد شهدا، یادآور شد: راه اندازی کانون شاهد و ایثارگر و برگزاری این نشست از چند ماه گذشته، مورد پیگیری بود، اما آغاز فعالیت این کانون و برگزاری این نشست در آستانه دهه فجر و ولادت باسعادت امام جواد علیه‌السلام را به فال نیک می‌گیریم.

برقعی عنوان کرد: ما تصمیم داریم که با عضویت خانواده و ایثارگر طلاب جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در این کانون، شبکه ای ایجاد کنیم که در عرصه جهاد تبیین به فعالیت بپردازند و در ابتدا می‌توانند این تکلیف را در بین خانواده خود انجام دهند.

وی با تصریح بر اینکه ما برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی مسئولیت داریم، گفت: خانواده شهدا و ایثارگر تأثیرگذارتر از دیگر اقشار جامعه هستند، بنابراین مسئولیت سنگینی به عهده شما بزرگواران است.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به دوران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: همه اقشار مردم از کودکان گرفته تا سالمندان و از زن و مرد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، اگر امروز هم به دنبال پیروزی هستیم، همین است.

قدر انقلاب اسلامی را بدانیم/ لزوم فعالیت در عرصه جهاد تبیین به صورت شبکه ای

برقعی با تأکید بر اینکه قدر انقلاب اسلامی را بدانیم، افزود: امروز آزادانه در جامعه حضور داریم، جوانان در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، نظامی و غیره دستاوردهایی داشته ایم، اما پیش از انقلاب اسلامی، مستشاران آمریکایی در ایران و حتی در شهر مقدس قم برای کار بسیار ساده مخابراتی ورود پیدا می‌کردند و از ایرانیان حق توحش می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما جهاد تبیین است، ادامه داد: خانواده شاهد و ایثارگر در این کانون به صورت شبکه ای و در عرصه جهاد تبیین فعالیت می‌کنند.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها بر لزوم مطالعه وصیتنامه شهدا به صورت مکرر تأکید کرد و افزود: خانواده معظم شهدا، ارزش خود را بدانند، چراکه یک شهید می‌تواند هفتاد نسل خود و حتی همسایه‌ها را شفاعت کند.

خانواده شاهد و ایثارگر باید در عرصه جهاد تبیین بدرخشند

برقعی با اشاره به فعالیت‌های کانون خانواده شاهد و ایثارگر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، گفت: اعضای این کانون در کارگروه‌های مختلف عضو می‌شوند که در هریک از این کارگروه‌ها موضوعات مختلف مانند آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقایسه ایران با دیگر کشورها، بحث زن و خانواده و غیره مورد بررسی و تبیین قرار می‌گیرد.

وی با تصریح بر اینکه خانواده شاهد و ایثارگر باید در عرصه جهاد تبیین بدرخشند، افزود: وظیفه ما جهاد است، یعنی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای یک هدف به کار بگیریم، شما باید کار را به دست بگیرید و پیش ببرید، وظیفه ما هم حمایت و پشتیبانی است.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: امروز ما باید در عرصه جهاد تبیین به صورت شبکه ای عمل کنیم، اگر فعالیت‌های ما به صورت شبکه ای باشد، می‌توانیم در عرصه‌های مختلف موفق باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha