سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سنجان

حوزه/به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها سنجان ، مراسم جشن ولادت با سعادت امام جواد علیه السلام ویژه دانش آموزان دوره متوسطه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز به همت معاونت فرهنگی حوزه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها سنجان، مراسم جشن ولادت با سعادت امام جواد علیه السلام با حضور خانم نفیسه آشتیانی استاد مدارس علمیه خواهران اراک و با شرکت مدیر و معاونین و دانش آموزان دوره متوسطه، طلاب و اساتید در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد.

آشتیانی بیان کرد: امام جواد علیه السلام مانند دیگر ائمة معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه امام جواد (ع) به جهاد با کفر و طغیان گذشت. در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سالهایی کوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا کرد به طوری‌که در سن ۲۵ سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و ایشان را با زهر شهید کردند.

وی اظهار کرد : در خانواده امام رضا (علیه السلام) و در محافل شیعه از حضرت جواد (علیه السلام) به عنوان مولودی پرخیر و برکت یاد می شد. چنانکه «ابو یحیای صنعانی» می گوید: روزی در محضر امام رضا (علیه السلام) بودم، فرزندش ابو جعفر را که خردسال بود، آوردند، امام فرمود: این مولودی است که برای شیعیان ما، با برکت تر از او زاده نشده است.

در پایان مراسم خانم امینی مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) سنجان به دانش آموزان مدرسه مائده هدایایی به رسم یادبود اهدا کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha