پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه هر چه آگاهی جامعه بیشتر شود، حقانیت اسلام و انقلاب نیز بیشتر مشخص می‌شود، گفت: تمدن غرب سیستمی است که براساس جاهلیت شکل گرفته است و هرچه میزان آگاهی کمتر باشد، قدرت آنها بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمع مدیران استان همدان، با تبریک آغاز دهه مبارک فجر، اظهار داشت: حضرت امام(ره) گفتمان ولایت فقیه را در جامعه احیا کردند.

وی با بیان اینکه متأسفانه آن طور که باید الگوواره و بنیان اساسی تمدنی را که حضرت امام خمینی(ره) مطرح کردند، در جامعه تبیین نشده است، گفت: به دلیل مشکلاتی که در مسیر وجود داشت، حتی در بین شعارها و گفتمان مسئولان نیز این گفتمان دیده نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه امروز باید این گفتمان حضرت امام (ره) را در جامعه ترویج دهیم، یادآور شد: حضرت امام(ره) شخصیت عظیمی بودند که توانستند نظم نوین جهانی را به چالش بکشند.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرمایش حضرت امام(ره) آنچه جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد، ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه مبتنی بر صلاح جامعه حرکت می‌کند و لذا شاهد بوده‌ایم که امامین انقلاب نیز همیشه حرفشان حرف مردم بوده و هست.

امام جمعه همدان افزود: امروز دشمن به دنبال آن است که اهداف خودش را به صورت استبدادی در جامعه القا کند.

وی با بیان اینکه مشکل آمریکا با دنیا این است که می‌خواهد آرمان‌های خودش را گفتمان غالب بر دنیا قرار دهد، گفت: کسی دیکتاتور است که بخواهد بر دنیا تسلط داشته باشد، اما در مقابل این ولایت فقیه است که در برابر استبداد ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: امام خمینی(ره) آگاهی سیاسی و مذهبی و اجتماعی جامعه را افزایش دادند، بنابراین با توجه به اینکه تشکیل انقلاب با آگاهی همراه بوده، ماندگاری آن نیز در گرو افزایش آگاهی سیاسی مردم است.

وی با اشاره به اینکه هر چه آگاهی جامعه بیشتر شود، حقانیت اسلام و انقلاب نیز بیشتر مشخص می‌شود، یادآور شد: تمدن غرب سیستمی است که براساس جاهلیت شکل گرفته است و هرچه میزان آگاهی کمتر باشد، قدرت آنها بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، جهاد تبیین را افزایش آگاهی سیاسی و اجتماعی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: امروز زمان خدمت به مردمی است که اگر آنها نبودند و همراهی نمی‌کردند، این انقلاب شکل نمی‌گرفت.

وی خطاب به مدیران یادآور شد: صندلی امروز مدیران، محصول تحمل شکنجه‌های برزگ مردان در زندان ساواک و خون شهدا در دوران طاغوت است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه به معنای واقعی کلمه مسئولان باید به مردم خدمت کنند، گفت: شرعا همه مسئولان موظف به خدمت به مردم و حضور در کنار مردم هستند.

وی راهکار همراهی مردم با مسئولان را ایجاد احساس حُسن نیت و صداقت در بین مسئولان دانست و یادآور شد: مردم باید مشاهده کنند سطح زندگی مسئولان همانند سطح عموم جامعه است و منافع آنها تفاوتی با مردم ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، ادامه داد: اینکه حضرت امام(ره) با یک بیانیه در نجف، کل کشور را به حرکت درمی‌آوردند، به این علت بود که مردم می‌دانستند امام(ره) همراه مردم است.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید با تمام وجود به دنبال حل مشکلات مردم بود، خاطرنشان کرد: ایام الله دهه فجر بهترین زمان برای ارائه خدمات به مردم و بیان دستاوردهای انقلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha