جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت گفت: مسئولیت پدر و مادر تنها تأمین غذا، لباس و بهداشت فرزندان نیست؛ بلکه باید آنان را بر فطرت توحیدی و الهی تربیت کنند و بر رفتار، گفتار، دوست، عبادت و... کودکانشان نظارت کامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم زهرا بحرکاظمی در جلسه مشاوره در جمع مادران دانش آموزان مدرسه متوسطه اول گفت: پدر و مادر، از دیدگاه اسلام، ، مقام والایی دارند و در آیات و روایات، سفارش اکید به احسان و نیکی به آنان شده است و از بهترین عبادات شمرده شده است.

وی تأکید کرد: خانواده یکی از عوامل مهم پرورش فرزند است و شخصیت کودک در آن شکل می گیرد؛ کودک از اخلاق پدر و مادر و سایر معاشران تقلید می نمایند؛ اگر محیط خانواده، محیط راستی و درستی باشد و افراد، با صداقت و راستی با یکدیگر رفتار کنند و سخن بگویند، فرزندانشان نیز با راستی و درستی پرورش خواهند یافت.

خانم بحر کاظمی با اشاره به حدیث امام علی(علیه السلام) که بهترین ادب این است که از خود شروع کنید بیان کرد: آرزوی هر پدر و مادری است که فرزندان با ادبی داشته باشند، اما این آرزو خود به خود و بدون کوشش برآورده نخواهد شد و بهترین راه برای رسیدن به این هدف، داشتن الگو و سرمشق خوب برای فرزندان است.

وی ادامه داد: یکی از عادات زشت، بدزبانی است، بچه ها ذاتاً بدزبان نیستند، بلکه این صفت زشت را از پدر و مادر و یا اطرافیان یاد می گیرند، بهترین راه این است که ابتدا خود را اصلاح نموده و مواظب دوستان و هم نشینان فرزندان خود باشند.

مدیر مدرسه خواهران کلاردشت خاطرنشان کرد: پدر و مادر باید حدود واجبات و محرمات را از کودکی به فرزندان یادآور شده و از انجام کارهای حرام و خلاف شرع جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: مسئولیت پدر و مادر تنها تأمین غذا، لباس و بهداشت فرزندان نیست؛ بلکه باید آنان را بر فطرت توحیدی و الهی تربیت کنند و بر رفتار، گفتار، دوست، عبادت و ... کودکانشان نظارت کامل داشته باشند.

خانم بحر کاظمی افزود: توجه والدین به فرزندان موجب رشد، شادابی و صلاح آنان و نجاتشان از دام های شیطانی است.

وی در پایان اظهار کرد: پدر و مادر باید یک دوست خوب برای فرزندان خود بوده و با راهنمایی های به جا، اعتماد به نفس را در آنان افزایش و مردان و زنان با ایمان، با اراده آهنین، امانت دار، فداکار، درستکار، فروتن، ایثارگر، متواضع، خیرخواه و... تحویل جامعه بدهند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha