چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه ورزقان گفت: در لیست تروریسم قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان از عصبانیت دشمنان از پیشرفت های سپاه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام مهدی پورمحمد امام جمعه ورزقان در جمع اعضای شورای اداری شهرستان ورزقان به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر، ضمن تبریک آغاز دهه فجر گفت: دنیای بربریت سخت در تلاش است انقلاب اسلامی را منزوی و ساقط کنند.

وی به پیشینه ضد دینی و ضد اسلامی اروپایی ها اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا قبل از انقلاب اسلامی کنفرانس های دین زدایی متعددی برگزار می کرد به طوری که تعداد این کنفرانس ها بیشتر از جلسات دینی علمای اسلام بود.

حجت الاسلام پورمحمد ادامه داد: استکبار جهانی بعد از ناامیدی از دین زدایی و شکست این پروژه مجبورا به وجود آوردن داعش رو آوردند تا در مقابل اسلام قرار بگیرند.

وی به تعیین نوع نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مهر ماه سال ۵۷ در فرانسه با توجه به خواست عموم مردم در مصاحبه ای نوع نظام را تعیین کردند.

امام جمعه ورزقان به عقب ماندگی ایرانِ قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی، ایران در ملعبه غرب و شرق بود و در زیر بار قراردادهای ننگینی چون سنتو و قرار داد مودّت با جماهیر شوروی بودند، امروز باید اهداف قرارداد های سنتو و مودّت کمونیست برای مردم روشنگری شود.

وی ادامه داد: این جمهوری اسلامی بود که با شعار نه شرقی نه غربی به معنای واقعی در دنیا اعلام کرد که مستقلانه فقط برای عزت و پیشرفت و استقلال ملت خواهد بود.

حجت الاسلام پورمحمد گفت: امروز جهاد تبیین یک حرکت واجبی است که باید به نحو احسن بیان شود و نباید اجازه داد استکبار جهانی جای جلاد و شهید را عوض کند.

وی در ادامه به مقایسه قبل و بعد از انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب ۵ درصد از پزشکان را خانم ها تشکیل می دادند اما امروز ۴۰ درصد از پزشکان متخصص را زنان تشکیل دادند، ۳۶ هزار کیلومتر جاده قبل از انقلاب به بیش از ۱ میلیون کیلومتر رسیده است، موضوع رشد جمعیت کشور، توسعه حوزه بهداشت و احداث خانه های بهداشت قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست.

امام جمعه ورزقان در ادامه به هجمه اخیر اروپایی ها علیه سپاه اشاره کرد و گفت: در لیست تروریسم قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان از عصبانیت دشمنان از پیشرفت های سپاه است.

وی به نحوه شکل گیری اتفاقات اخیر کشور اشاره کرد و افزود: در اوج پیشرفت مذاکرات برجام آمریکایی ها با استفاده از ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور برای گرفتن امتیازات بیشتر اروپایی ها را مجبور به عقب نشینی از مذاکرات کردند اما یک بار دیگر از ملت ایران اسلامی سیلی خوردند ، لذا نیاز است که صاحبان تریبون و مسئولان دستگاه های فرهنگی این مسائل را برای مردم و خصوصا جوانان تبیین کنند.

حجت الاسلام پورمحمد خطاب به مدیر بومی مجتمع مس سونگون ،گفت: از مدیر بومی این مجتمع انتظار داریم تا هر چه در توان دارد در جهت توسعه و اشتغال زایی و راه اندازی شهرک تخصصی و صنایع پایین دستی مس مجدانه تلاش کرده و ما مسئولان شهرستان نیز وظیفه داریم در این مسیر از ایشان حمایت و پشتیبانی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha