جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اراکی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شیعه بودن و شیعه گری واژه ای است که اشاره به عمل دارد، اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) معیار سنجش اعمال است و شیعه علوی باید در اعتقاد و عمل در مسیر مولای متقیان امام علی(ع) گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، آیت الله محسن اراکی، امروز در همایش ملی سیره علوی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد با اشاره به اینکه زندگانی امیرالمومنین علی(ع) سراسر درس، پند و حکمت است، گفت: باید ابعاد زندگانی فردی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضرت را الگو و سرلوحه خود قرار دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام علی (ع) الگوی بشریت است، افزود: امروز جوامعی که از سیره آن امام همام پیروی کنند،موفق هستند.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در تفکر اسلامی و قرآن کریم میزان هستند و اوصاف و واژگان فراوانی را به خود اختصاص داده اند که در زبان قرآن کریم، بیان رسول اکرم(ص) و اندیشمندان و متفکران برجسته دنیا ممتاز هستند و شخصیتی این‌گونه اثرگذار و عاطفه‌ برانگیز در تاریخ نداریم.

آیت الله اراکی با تأکید بر اینکه سیره و منش زندگانی امام علی(ع) در ابعاد گوناگون برای ما الگو و شاخص است، خاطر نشان کرد: سیره امام علی(ع) برای همگان نجات بخش، سعادت آفرین و راهگشا است.

وی با بیان اینکه سیره زندگانی امام علی(ع)باید در جامعه تبلیغ، تبیین و ترویج شود، گفت: تبلیغ، تبیین و ترویج سیره امام علی(ع9)در جامعه راهکاری موثر در مقابله با توطئه ها و نقشه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دشمنان اسلام و انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امیرالمومنین علی(ع) معیار سنجش اعمال است، افزود: با نگاهی به سیره امام علی(ع) می توانیم تشخیص دهیم که کدام عمل حق و کدام عمل باطل است.

آیت الله اراکی با اشاره به واژه صراط مستقیم در توصیف امام علی(ع) خاطرنشان کرد: علی (ع) صراط مستقیم است و سیره آن امام همام سعادت را به بشریت نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه شیعه علوی، عشق به تقوا، اخلاص و پاکی در عمل دارد، تصریح کرد: شیعه علوی همواره باید بهترین گزینه برای انجام کار خیر را انتخاب نماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام علی(ع) هم خیرالعمل است و هم خیرالعمل را می پسندیدند، گفت: شاخصه ولایت علوی انتخاب کار خیر است گرچه در این راه با هزاران سختی مواجه شود.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه شیعه بودن و شیعه گری واژه ای است که اشاره به عمل دارد، اظهار کرد: شیعه علوی باید در اعتقاد و عمل در مسیر مولای متقیان امام علی(ع) گام بردارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز ترویج سیره علوی در جامعه بیش از هر زمان دیگری نیاز است، گفت: پیروان علوی با عمل به سیره آن امام همام در مقابل توطئه های دشمنان خواهند ایستاد و اجازه نخواهند داد اهداف اسلام و نظام جمهوری اسلامی خدشه دار شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha