شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1068626
۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
وقف

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف گفت: در بازدید از موقوفات بخش ماژان به منظور به روز رسانی و تمدید اجاره موقوفات با مشورت معتمدین ۵ موقوفه که در اختیار مردم بود ولی در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت نشده بود و هیچ گونه پرونده ای از آن وجود نداشت شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام محمد الهی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف گفت: در بازدید از موقوفات بخش ماژان به منظور به روز رسانی و تمدید اجاره موقوفات با مشورت معتمدین ۵ موقوفه که در اختیار مردم بود ولی در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت نشده بود و هیچ گونه پرونده ای از آن وجود نداشت شناسایی شد.

وی گفت: این موقوفات  وقف یک شبانه روز آب از کلاته هوپل پایین روستای سیدان، وقف یک تاقه آب از روستای سیدان، وقف یک تاقه آب از روستای فسون وقف ۶۰فنجان آب از روستای حصاردار، وقف یک تاقه آب که همگی وقف بر عزاداری سید الشهدا (ع) در ماه محرم است به موقوفات شهرستان اضافه شد .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوسف گفت: از ابتدای سال ۶ وقف جدید در شهرستان ثبت شده است که وقف بر عزاداری سید الشهدا(ع)، وقف بر نیازمندان و فقرای خوسف ،وقف بر مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر وقف برای ترویج قرآن کریم و مناسبت های مذهبی از مهمترین موقوفات جدید ثبت شده در شهرستان خوسف است.

وی با بیان اینکه در بحث اجرای امینانه نیت واقف  در آمد موقوفات رشد دو برابری داشت است، گفت: با توجه به اینکه اکثر موقوفات کشاورزی است برای بهره وری بیشتر در آمد موقوفات برای لوله گذاری، احیا و مرمت قنوات به میزان ۶۵۰میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha