جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعتکاف

مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) قشم گفت: مراسم پرشکوه و معنوی اعتکاف، میعادگاه نجوای بنده با معبود است.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول(سلام الله علیها) قشم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان بیان کرد: به خاطر حساس بودن سن نوجوانی و لزوم برنامه ریزی متناسب با اقتضائات سنی دختران نوجوان، امسال تصمیم بر آن شد که اعتکاف این مقطع سنی، از جوانان و بزرگسالان جدا شود. لذا مکان مجزایی برای برگزاری اعتکاف ویژه برای این نوجوانان در نظر گرفته شد.

خانم غلامی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی مبلغات مدرسه علمیه ریحانة الرسول(سلام الله علیها)، برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی برای این ۳ روز طلایی در نظر گرفته شده است با محوریت گفتمان دینی و خلوت های معنوی تا نوجوان ما در آن فضای معنوی که برایش ایجاد خواهد شد، هویت واقعی خود را دریابد.

وی گفت: امسال اعتکاف با استقبال خوب نوجوانان مواجه بود، بطوری که تا آخرین دقایق شب ولادت، داوطلب جهت حضور در مراسم پرفیض و معنوی اعتکاف وجود داشت، که این خود نوید بخش تقویت روحیه معنویت در جوان و نوجوان است. امروزه در مقابل هجمه های دشمنان و سم پاشی های گسترده آنان، معنویت و ارتباط با خدا و انس اهل بیت علیهم السلام، یکی از سپرهای عبور از توطئه های دشمنان اسلام و قرآن است و در ماه مبارک رجب که بهار ماه‌هاست، این فرصت در اختیار همه اقشار جامعه، بخصوص جوان و نوجوان ما که آینده سازان جامعه هستند قرار داده شده است.

اعتکاف، میعادگاه نجوای بنده با معبود است

خانم ماهوتیان، معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانة الرسول(سلام الله علیها)، در ادامه برنامه های فرهنگی مبلغین را شرح دادند و افزوند: با توجه به اهمیت دوران نوجوانی برنامه های اجرایی ویژه ای مختص به این نسل در نظر گرفته شده است برنامه های شاخص روز اول خودشناسی، روز دوم امام شناسی، روز سوم خداشناسی می باشد مبلغین نیز موضوع بحث خود را با محوریت شاخص ها آماده کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی و مذهبی این اعتکاف با همت سازمان تبلیغات، مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) و هیات رزمندگان اجرا می شود.

خانم ماهوتیان اظهار داشت: مبلغین فعال این مدرسه گام به گام به صورت چهره به چهره در کنار نوجوانان هستند، اهم برنامه ها در این چند روز گفتمان های علمی و انقلابی، کرسی قرائت همراه با هم خوانی آیات موضوعی ، مشاوره اسلامی، مسابقه و برنامه های نوین چالشی و تلنگری تربیتی و اخلاقی با رویکرد شاخص ها می باشد.

وی در پایان هدف اصلی اجرای این برنامه ها را جذب، تربیت نسل قرآنی، انقلابی و آمادگی نوجوانان برای ظهور و تمدن سازی آرمان های انقلاب اسلامی عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha