پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شماره 10

حوزه/ تهیه‌کننده فیلم «شماره ۱۰» گفت: قهرمانان فیلم، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند.

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده سینما که با فیلم «شماره ۱۰» در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه فیلمسازی در حوزه جنگ هیچگاه قدیمی نخواهد شد، تأکید کرد: آدم‌های بسیاری در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشتند که ما هر یک از آنها را به عنوان قهرمان می‌شناسیم. پس با داشتن چنین دریایی از سوژه، دفاع مقدس هیچگاه تکراری نخواهد شد.

وی افزود: مردم همیشه فیلم‌های قهرمان محور را دوست دارند چون قهرمانها به مردم انگیزه و انرژی می‌دهند. در کشور ما قهرمان‌های واقعی در هشت سال دفاع مقدس نمود پیدا می‌کنند که با ایثار جانشان امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه قهرمان‌های جنگ، مختص به قشر خاصی نمی‌شوند گفت: شهدا و قهرمانان جنگ را همه مردم دوست دارند حتی افرادی که به لحاظ سیاسی با انقلاب مشکل دارند نیز به شهدا احترام می‌گذارند. با داشتن چنین سرمایه‌ی سینما باید بارها و بارها فیلمسازی در این حوزه را تجربه کند.

این تهیه‌کننده بیان کرد: فیلم «شماره ۱۰» قصه رزمنده‌ای است که موفق می‌شود از زندان رژیم بعث فرار کند. این فیلم بر پایه خاطرات چند رزمنده ساخته شده است.

اصغری در انتها تاکید کرد: «شماره ۱۰» صرفاً یک کار قهرمان محور نیست بلکه از آن به عنوان یک اثر پهلوانانه نیز باید نام برد چون در فرهنگ ایرانی بالاتر از قهرمانی پهلوانی است. رزمندگان هشت سال دفاع مقدس چنین بودند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha