شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم رونمایی از کتاب « شناخت آئین یارستان» حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه گاهی چنان مرزبندی بین ادیان و مذاهب ایجاد می‌شود که انگار هیچ نقطه اشتراکی با هم ندارند، گفت: نظام اسلامی به برکت بینش الهی و خردمندانه امامین انقلاب، وحدت میان فرق و مذاهب را به عنوان یک راهبرد اساسی و صادقانه در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی پیش از ظهر امروز، در مراسم رونمایی از کتاب «شناخت آیین یارستان» ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امیر(ع)، اظهار داشت: هر چه در وصف امیر مومنان(ع) بگوییم، قطعا حق مطلب ادا نمی شود، اما می‌توان با بیان این مطالب قلب‌ها را جلاء دهیم.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با ذکر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در فضائل امیرمومنان(ع) که فرمودند: «ذکرُ علیٍ عبادَةٌ»، گفت: باید شکر گزار خداوند باشیم که این محبت و مودت به امیرمومنان را در وجود دوستدارانش ایجاد نموده است.

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه گاهی چنان مرز بندی بین ادیان و مذاهب ایجاد می‌شود که انگار هیچ نقطه اشتراکی با هم ندارند، یادآور شد: نظام اسلامی به برکت بینش الهی و خردمندانه امامین انقلاب، وحدت میان فرق و مذاهب را به عنوان یک راهبرد اساسی و صادقانه در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: ما برای رسیدن به قرابت اعتقادی و تقویت نقاط اشتراکی، نیاز به گفت‌وگو و شنیدن سخن بی‌واسطه از بزرگان داریم.

حجت الاسلام ایرانی از حضور فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و بزرگان آیین یارستان، در این مراسم تقدیر و از زحمات مدیر مرکز کلام و تفسیر واحد کرمانشاه و صاحب کتاب «شناخت آیین یارستان»، تشکر کرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام رستمی و چند تن از بزرگان آیین یارستان، به سخنرانی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha