پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ل

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان از حضور بیش از ۳۴۰۰ نفر در مراسم اعتکاف امسال این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، ضمن گرامی داشت ایام ماه مبارک رجب، اظهار داشت: در مراسم اعتکاف ۱۳ رجب امسال ۳۴۶۳ معتکف در ۳۴ مسجد و دانشگاه شهرستان کاشان حضور دارند، این در حالی است که همانند سال‌های گذشته ۷۰ درصد معتکفین را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی، با بیان اینکه ۲۳۹۰ نفر از شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف کاشان خانم و هزار و ۷۳ نفر آقا هستند، یادآور شد: مصلای بقیه الله الاعظم (عج) کاشان با ۷۰۰ نفر شرکت کننده که ۴۰۰ نفر خانم و ۳۰۰ نفرآقا هستند، بیشترین افراد معتکف را در سطح شهرستان کاشان به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای مراسم اعتکاف در نظر گرفته شده که مصادف با میلاد امام علی(ع) و شهادت حضرت زینب(س) است و این برنامه‌ها با محوریت خلوت معتکف با حضرت حق و فراهم کردن فضای حاکی از معنویت است.

وی افزود: در طول مراسم اعتکاف سخنرانی‌هایی با محوریت قرآن و ترویج سبک زندگی اسلامی با حضور علما در سطح شهرستان و تلاوت مجلسی قاریان ممتاز و مراسم پرسش و پاسخ با حضور اساتید حوزه در حال اجرا است.

حجت الاسلام بصیرتی خاطرنشان کرد: اعتکاف فرصتی است که نسبت به خداوند و دین مبین اسلام شناخت خود را دقیق و بیشتر کنیم تا با آگاهی تمام به پشتیبانی از دین و به دستورات آن عمل کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha