جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حمید رفیعی

 حوزه / حجت‌الاسلام رفیعی اعتکاف را فرصتی برای تقویت مساجد دانست و گفت: یکی از عرصه‌های تمرینی و عملیاتی برای احصاء و احیاء ظرفیت خدماتی مساجد اعتکاف است.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با اشاره به نقش مهم مساجد در عرصه‌های گوناگون، اظهار داشت: در مسئله تمدن سازی یکی از اتفاقات مهم این است که مساجد در عرصه‌های مختلف تقویت شوند.

وی افزود: در مسئله اعتکاف هم که یک زندگی سه‌روزه در مسجد است و از خوردوخوراک، استراحت و آشامیدن تا مسائل و خوراک‌های معنوی را دربرمی گیرد اعتکاف تمرینی است که مساجد ما در طول سال بتوانند خدمات ارائه دهند.

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: در مورد اهمیت مساجد همین نکته کافی است که پیامبر گرامی اسلام (ص) روایت می‌کند اگر در جامعه‌ای گرفتاری‌ها و بلاهایی نازل شود اهل مسجد سالم می‌مانند.

وی ادامه داد: لذا من معتقدم یکی از عرصه‌های تمرینی و عملیاتی برای احصاء و احیاء ظرفیت خدماتی مساجد اعتکاف است.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: خدا را شاکریم که بعد از سه سال تعطیلی اعتکاف که به خاطر شیوع کرونا بود مجدداً این شور و هیجان معنوی اعتکاف را شاهدیم.

وی خاطرنشان کرد: چند نکته در مورد مسئله اعتکاف مطرح است که یک مورد آن بعد معنوی اعتکاف است که باید به‌شدت تقویت شود، چراکه متأسفانه کمی از حیث اثرگذاری و اطلاع مردم کمرنگ شده است. لذا ما معتقدیم همان‌طور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ادامه مسیر و لازمه جامعه پردازی را مسئله خودسازی مطرح کردند مسئله اعتکاف بهانه‌ای برای خودسازی است.

وی در ادامه به حضور پرشور نسل جوان و نوجوان در آیین اعتکاف اشاره کرد و گفت: در اعتکاف امسال آنچه در استان و هم در کشور خیلی محسوس بود حضور پررنگ و پرشور جوانان و نوجوانان بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: برخلاف تصور دشمنان که در اغتشاشات اخیر روی جوانان و نوجوانان ما سرمایه‌گذاری کرده بودند حضور پررنگ و پرنقش جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف نشان‌دهنده شکست نقشه‌های دشمنان است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha