یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید خالقی

حوزه / طلبه شهید حمید خالقی سیزدهم فروردین سال ۱۳۶۴ به دلیل اصابت ترکش به دست و پای چپ و تیر به گردن در منطقه طلائیه آسمانی شد.

به گزارش به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، قزوین مهد علم و ادب و همواره از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواهی صادقی بر آن می باشد و در مقطع حساس و تاریخی ۸ سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین مانند سایر حوزه های علمیه سراسر کشور طلاب و روحانیون زیادی را در قالب مبلّغ و رزمی به سراسر جبهه های نبرد اعزام کرد تا در کنار سراسر رزمندگان و با نثار خون خود تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنون و موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

در این بخش با زندگینامه طلبه شهید حمید خالقی آشنا می شویم

شهید حمید خالقی فرزند محمد علی، چهاردهم فروردین سال ۱۳۴۶ در محله کوشک قزوین دیده به جهان گشود

او پس از ۶ سالگی راهی مدرسه شد و با دلگرمی و شور و حال فراوانی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر نهاد.

علاقه فراوان او و خانواده‌اش به علوم قرآنی و روحانیت، حمید را واداشت تا به حوزه علمیه رفته و در مدرسه صالحیه قزوین به تحصیل علوم دینی بپردازد.

حمید با آغاز جنگ تحمیلی و با وجود علاقه‌ای که به تحصیل داشت، ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ به همراه گردان قمربنی‌هاشم (ع) از لشگر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب (ع) برای دفاع از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی، به جبهه جنوب اعزام شد.

او که همواره خود را سربازی از سربازان امام امت می‌دانست، سرانجام سیزدهم فروردین ماه سال ۱۳۶۴ به دلیل اصابت ترکش به دست و پای چپ و تیر به گردن در منطقه طلائیه به مقام شهادت نائل شد.

شهید طلبه حمید خالقی در فرازی از وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: «برادران و خواهران، راه سعادت بخش حسین (ع) را ادامه دهید و زینب (س) وار زندگی کنید. ‌ای برادران، ‌ای جوانان! نکند که در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد، مبادا در غفلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد و مبادا در حال بی تفاوتی بمیرید که علی‌اکبر حسین (ع) با هدف شهید شد.

سرورانم، استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمان‌ها برای تسکین دردهاست، همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید. مبادا که دشمنان بین شما تفرقه بیندازند و شما را از روحانیت جدا کنند، اگر چنین کردند، روز شکست ماست

طلبه شهیدی که در طلائیه آسمانی شد

طلبه شهیدی که در طلائیه آسمانی شد

طلبه شهیدی که در طلائیه آسمانی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha