جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید هاشم موسوی نیا

حوزه/ معاون فرهنگی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اولین بار در مراسم اعتکاف امسال ۱۲۰۰ دانش آموز شرکت کردند.

حجت الاسلام سید هاشم موسوی نیا معاون فرهنگی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یاسوج، ضمن گرامی داشت چهل و چهارمین بهار فجر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در استان گفت: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد فضای معنوی و فرهنگی در کشور بود که در مراسم اعتکاف امسال استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۰ مسجد در شهرها و روستاها اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف کردند.

وی عنوان کرد: مراسم معنوی این ایام بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته اجرا شد که قریب به ۴۵۰۰ نفر معتکف شرکت کردند که نیمی از جمعیت را خواهران تشکیل دادند.

معاون فرهنگی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به حضور چشمگیر دانش آموزان برای اولین بار در مراسم اعتکاف امسال اشاره کرد و گفت: در مراسم اعتکاف دانش آموزی جمعیتی بالغ بر هزار و ۲۰۰ نفر شرکت کردند که از این تعداد حدود ۹۰۰ دانش‌آموز دختر و ۳۰۰ نفر هم دانش آموز پسر بودند.

وی با بیان اینکه در سراسر استان مردم همراهی خوبی در مراسم اعتکاف داشتند، خاطرنشان کرد: حضور خانواده ها در مراسم اعتکاف و همچنین تشویق فرزندانشان به مراسم معنوی خیلی خوب و قابل تقدیر بود.

موسوی نیا با اشاره به تأمین هزینه این مراسم معنوی گفت: بخشی بزرگی از هزینه‌های اعتکاف و برنامه‌های فرهنگی این مراسم معنوی را خیرین نیک اندیش، به صورت خود جوش تأمین کردند، و معتکفان از سخنرانان توانمند استانی خصوصاً کسانی که در حوزه جهاد تبیین فعالیت های خوب و تلاش‌های زیادی داشتند بهره بردند.

وی استفاده از مداحان شاخص استانی و همچنین قاریان خوب بین المللی در برگزاری محافل قرآنی در مراسم اعتکاف امسال را از مهمترین برنامه های اجرا شده عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب ، حلقه‌های معرفت، بیان احکام، مسابقه کتابخوانی در مساجد محل اعتکاف که با استقبال خوبی همراه بود از دیگر برنامه های فرهنگی تبلیغات اسلامی در این مراسم معنوی بود.

حجت الاسلام موسوی نیا در پایان از نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان نهادهای فرهنگی، هیئت امنا و روحانیون مساجد و همه دستگاه ها و کسانی که به هر نحوه ممکن با توجه به اتفاقات اخیر و هجمه‌های دشمنان علیه نظام، انقلاب، حجاب، عفاف و از همه مهمتر نظام اسلامی که که بر گرفته از دستورات الهی است نشانه رفتند و برای حضور و اجرای مراسم معنوی اعتکاف؛ سخنی، قدمی و قلمی برداشتند کمال تقدیر و تشکر را کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha