جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدحسین ظریفیان

حوزه/ مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حرکتی در سال‌های اخیر در سینما و تلویزیون نسبت به افشای ماهیت و پلیدی درون و باطن این گروهک تروریستی (منافقین) اتفاق افتاده است، اما هم نیاز به گسترش و کمّیت آثار و هم نیاز به عمق و پرداخت هنرمندانه بیشتر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدحسین ظریفیان، مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم، با اشاره به تماشای فیلم «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج، اظهار کرد: باید به سازمان هنری رسانه‌ای اوج، بابت خلق چنین اثر ارزشمندی دست‌مریزاد گفت.

وی افزود: حرکتی در سال‌های اخیر در سینما و تلویزیون نسبت به افشای ماهیت و پلیدی درون و باطن این گروهک تروریستی (منافقین) اتفاق افتاده است، اما هم نیاز به گسترش و کمّیت آثار و هم نیاز به عمق و پرداخت هنرمندانه بیشتر دارد. داستان گروهک منافقین، یک داستان پرعبرت برای نسل دیروز، امروز و فردای ماست، روایت یک انحراف دامنه‌دار که از جامعه و به ویژه جوانان ما، صرف نظر نمی‌کند و دست برنداشته است.

مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: روایت صادقانه، ملموس و دقیقی که در فیلم «سرهنگ ثریا» بود، می‌تواند به آگاهی و بصیرت نسل‌های دیروز و امروز به خصوص جوانان ما کمک و ماهیت یک جریان انحرافیِ تشکیلاتی و سازمانی را مشخص کند که به هر حال مورد پشتیبانی ویژه و مستمر نظام سلطه بوده و دستش به خون بیش از ۱۷ هزار شهروند ایرانی در داخل و خارج از کشور آغشته است.

ظریفیان اضافه کرد: سازمانی که همچنان در بخش‌ها و برهه‌های گوناگون در حوزه‌ها و موضوع‌های مختلف از جمله در این اغتشاشات اخیر (پاییز ۱۴۰۱) فعال بوده و خودشان نیز نسبت به جنایت‌هایی علیه ملت ایران اذعان دارند؛ به نام خلق، علیه خلق رفتار می‌کنند و از هیچ جنایتی فروگذار نیستند.

وی اظهار داشت: این فرقه، همه چیز حتی واژه‌هایی همچون مردم و آموزه‌های دینی، مقدسات و عمیق‌ترین باورهای مردم را یعنی ارادت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) را به بازی گرفته است.

مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حرکتی در سال‌های اخیر در سینما و تلویزیون نسبت به افشای ماهیت و پلیدی درون و باطن این گروهک تروریستی (منافقین) اتفاق افتاده است، اما هم نیاز به گسترش و کمّیت آثار و هم نیاز به عمق و پرداخت هنرمندانه بیشتر دارد.

ظریفیان افزود: به ویژه با توجه به اینکه هر مقدار جلو آمده‌ایم، شاهد فعالیت این جریان تروریستی متکی به غرب در فضای مجازی و رسانه‌های نوپدید با استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی بوده‌ایم، چقدر خوب است نویسندگان، کارگردان،تهیه‌کنندگان، سازمان‌های رسانه‌ای خصوصی و غیرخصوصی و فعالان فرهنگ و هنر نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند و نسبت به فعالیت‌های این حوزه و این جریان آلوده در فضای مجازی و رسانه‌های جدید هم آثاری را بسازند.

خاطرنشان می‌شود: چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در قم از ۱۷ تا ۲۴ بهمن‌ماه در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر برگزار می‌شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha