یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام صمصامی امام جمعه وحدتیه

حوزه/ امام جمعه وحدتیه استان بوشهر گفت: نوجوانان و جوانان با بهره گیری از فضایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم آورده است در راستای کسب فضائل انسانی و اسلامی بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام ولی صمصامی امام جمعه وحدتیه عصر امروز در جمع نوجوانان و جوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر، اظهار داشت: هنر برخاسته از فطرت پاک بشر است و می تواند به اعماق وجود انسان نفوذ کند.

امام جمعه وحدتیه با بیان اینکه هنر امری است که بیشتر به تناسب و موزون بودن کارها نظر دارد، افزود: موضوع و قصد هنر، ایجاد جوهره حُسن و لطف است که هر دو تعبیری از جمال هستند و در نهایت به کمال نزدیک می شود.

وی تصریح کرد: وجوهی از فرهنگ از طریق هنر بیان می شود، به همین دلیل نمودار زیبایی و عظمت فرهنگ جامعه است.

حجت الاسلام صمصامی با اشاره به اینکه هنر اشکال متنوع و گوناگونی دارد، بیان داشت: هنر باید بتواند به زندگی معنا بدهد؛ زندگی با معنا، معنویت ایجاد می کند و ما را به معنا و مقصود می رساند.

امام جمعه وحدتیه ادامه داد: پایگاه کار هنری در درون انسان است و چیزی در بیرون ندارد، آنچه به بیرون می رسد، صورت هنر است که در قالب نشانه ها، اشاره ها و شکل ها و صداها بروز می کند.

وی با بیان اینکه هنرهای مختلف اعم از هنرهای تجسمی، نمایشی، تصویری و ... واسطه هایی برای ابراز وجود هنرمند و اهل هنر هستند، گفت: هنر از پدیده هایی است که همواره نقش موثر در زندگی انسان داشته و از دیرباز مورد نظر فلاسفه، اندیشمندان و مربیان بوده است.

حجت الاسلام صمصامی در پایان از نوجوانان و جوانان خواست تا با بهره گیری از فضایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم آورده است در راستای کسب فضائل انسانی و اسلامی بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha